+ Yeni Konu aç
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Dota 2 |Rehberi|

  1. #1
    ManavT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Profilim

    Üyelik tarihi
    15 Şubat 2016
    Yaş
    46
    Mesajlar
    101
    Konular
    40
    Seslenenler
    0 Mesaj(lar)
    Etiketleyenler
    0 Konu(lar)
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Dota 2 |Rehberi|

    [align=center]Merhaba Forumexe takipçileri, bugünden itibaren başlayan "Dota 2 Rehberi " yazı dizimizde sizlere elimden geldiği kadar Dota 2'yi ve uzun süre oynadığım DotA ve Dota 2'den edindiğim küçük ama önemli taktikleri sizlere anlatmaya çalışacağım. Gün geçtikçe daha çok detaya ineceğimiz rehberimizde bugün Dota 2'ye yeni başlayacakların bilmesi gereken temel konulara değineceğiz. O zaman "The battle begins!" diyelim ve ilk yazımıza başlayalım.İlk yazımız olduğu için başlangıç olarak daha önce DotA, Dota 2, LoL kısacası hiç MOBA oynamamış okurlarımıza bir MOBA oyununda ve Dota 2'de bilmeleri gereken temel bilgilere odaklanalım dedik. MOBA'nın tanımını yapmak biraz uzun olabilir ama genel ve basit olarak MOBA her oyuncunun bir karakteri kontrol ettiği ve bu karakterin kendine has yeteneklerinin bulunduğu arkadaşlarınla ya da tek başına karşı tarafı yok etmeye dayalı 20-60 dakikalık oyunlardır. Dota 2'de MOBA türünün öncülerinden ve MOBA'yı dünyaya tanıtan DotA'nın devam oyunudur. Steam üzerinden ücretsiz olarak indirilebilen Dota 2 için gelelim ilk bilmemiz gerekenlere.Öncelikle Dota 2'nin taraflarından başlamak istiyorum, "Radiant" ve "Dire". Haritanın güneybatı kısmında yer alan Radiant bölgesi iyiliği temsil edercesine yeşillik ve hayat doludur. Haritanın kuzeybatısında yer alan Dire ise Radiant'ın aksine hayalet orman görünümünde adeta cehennemi temsil eder. Tarafları tanıttığımıza göre oyunun amacına geçebiliriz. Normal bir Dota 2 oyununda bu iki tarafta da 5'er oyuncu bulunur. Bu beş oyuncu karşı tarafın beş oyuncusuna üstünlük kurmaya çalışır ve sonuçta da her iki takımın sıkıca korunanaAncient'larından birinin yıkılmasıyla oyun son bulur ve Karşı tarafın Ancient'ını yıkan takım oyunu kazanır.Bu amaca ulaşmak için en önemli olan kısım tabii ki hero yani kahraman seçimi. Her oyunun başında bir kerelik seçebildiğimiz kahramanların her birinin oyunda bir rolü ve güçlü olduğu bir "attribute" yani nitelik bulunuyor. Şu an yanlış saymadıysam Dota 2'de tamı tamına 99 farklı kahraman bulunmakta. Bu kahramanlar niteliklerine göre üçe ayrılıyor; strength (güç), agility (çeviklik) ve intelligence (zeka). Eğer RPG oynadıysanız bu nitelikleri az çok biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için Dota 2'deki mantığına bir bakış atalım.Başlangıçta her kahramanda bu üç nitelikten belirli sayılarda bulunur ve her seviye atlamada bu nitelikler kahramana özel olarak yükselir. Ama bu niteliklerin biri kahramanın ana niteliğidir ve ana niteliğin sayısının artması kahramana attack damage yani hasar puanı kazandırır. Bunların dışında üç niteliğin her kahraman değişmeyen getirileri vardır. Strength niteliğinin 1 puan artması kahramanımıza maximum health yani canını 19 HP artırır ayrıca saniyede 0.03 HP regeneration yani yenileme sağlar. Agility niteliği ise 7 puanda bir kahramanımızın Armor yanı kalkanını 1 puan artırır ve her bir agility puanı kahramanımızın saldırı hızını (attack speed) 1 puan artırır. Ve son olarak intelligence niteliğinin her bir puanı yetenekleri kullanmamız için gereken mana havuzunu 13 puan artırır ve saniyede 0.04 Mana puanı yenileme sağlar. Ana niteliğine göre kahramanlar belirli rollere bürünür ve de oynanış özellikleri kazanır.



    Kahramanlarımızın belirli rollere bürünmesinde çeşitli etkenler vardır. Kahramanın ana niteliği ve yeteneklerinin yanında saldırı türü de önemlidir. Oyunda iki tür normal (yetenek kullanmadan) saldırı türü vardır; Melee (yakından saldırı yapan) ve range (belli bir mesafeden saldırı yapan). Melee kahramanlar istisnalar dışında genelde strength ve agility ana nitelikli kahramanlardan oluşurken, range kahramanlar yine istisnalar dışında intelligence ve agility ana nitelikli kahramanlardan oluşur. Saldırı türlerinden sonra artık kahramanların rollerinden bahsedebiliriz.
    Oyunda 10'u ana rol ve 2'si yan rol olmak üzere toplamda 12 farklı rol bulunmaktadır. Bir kahramanın birden fazla rolü olabilir. Şimdilik sadece isim olarak vereceğim rollere ilerleyen haftalarda detaylı bir bakış atacağız. Rollerin isimleri; ana roller Lane Support, Carry, Disabler, Ganker, Nuker, Initiator, Jungler, Pusher, Roamer, Durable; yan roller Escape ve Support. Takımdaki beş kişi bu rollere göre takımını kurar ve karşı tarafı yenmeye çalışır. Peki oyunda kazanmaya giden yolda ne yapmamız gerekiyor?

    Yeni bir oyuna başlayıp kahramanlar seçildikten sonra oyun bir buçuk dakikalık geri sayımdan sonra başlıyor. Oyunda bildiğiniz gibi üç koridor bulunuyor. Kahramanlar bu koridorlara ve de gerekirse ormana rollerine göre dağılıyorlar. Oyunun 0.00 saniyesinde ilk creep dalgası ile oyun resmen başlıyor. İlk dalga ile HP'si fazla ama atağı düşük olan üç adet melee creep ve 1 adet mana havuzu bulunan atağı fazla HP'si düşük bir adet range creep spawn olur ve creep'ler her 30 saniye de bir spawn olup koridor boyunca ölene kadar ilerler ve düşmanlarla savaşırlar. Her yedinci dalgada creep spawn'ına bir adet siege (sanırım mancınık diyebiliriz) creep katılır. Bu siege creep'in özelliği diğerlerine göre kulelere ve binalara daha fazla vurması ve daha çok HP bulundurmasıdır. Bu creep'ler bizler kahramanların en önemli altın kaynağımızdır. Her ne kadar kahramanlarımız 4 saniyede 5 gold kazansa da oyunu domine edecek olan item'lara sahip olabilmek için bu creep'lere son vuruşu yapıp para biriktirmemiz gerekiyor. Bu konun detaylarına da ilerleyen zamandaki rehberlerimizde değineceğiz.
    Gelelim ilk rehberimizin son önemli detayına; kulelere. Oyunu bitiren şeyin Ancient'ların yıkılması olduğundan bahsetmiştik. İşte bu Ancient'ları koruyan toplamda 11 kule bulunmakta. Bu kulelerin 6'sı koridorlarda, 3'ü base (Ancient'ın etrafındaki kendi binlarımızın bulunduğu alan) girişinde ve 2'si de Ancient'ın yanı başında bulunur. Bu kulelerin HP, armor ve saldırı değerleri bulundukları konuma göre farklılık gösterir. Kulelerin değerleri Ancient'a yaklaştıkça artar. Yani koridorun ucundaki kule ile Ancient'ı koruyan kulenin saldırı ve savunma değerleri birbirinden farklıdır. Kuleler hakkında değinmemiz gereken diğer bir konu ise bir önceki kule yok edilmeden yok edilememeleridir. Yani kısaca koridorun en ucundaki kule yok olmadan ondan sonra gelen kuleye hasar veremiyoruz. Kuleleri sırayla yıkmamız gerekiyor. Bu olay base içindeki bir kuleyi alana kadar devam ediyor. Ayrıca kulelerde backdoor koruması bulunuyor. Bu nedenler yanınızda creep'ler olmadan kuleye kolay kolay zarar veremiyoruz. Son olarak Ancient'ın yanındaki kuleleri yıkmadan Ancient'a zarar veremediğimizi de ekleyelim. Yani kısaca Ancient'a giden yolda ilk önce kuleleri yok etmemiz gerekiyor.
    [/align]

  2. #2
    #Respect - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Profilim

    Üyelik tarihi
    30 Ekim 2012
    Yaş
    25
    Mesajlar
    25.200
    Konular
    14929
    Seslenenler
    1 Mesaj(lar)
    Etiketleyenler
    0 Konu(lar)
    Aldığı Beğeni
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Standart Dota 2 |Rehberi|

    Sabit.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515