Dev Blog 05/09/19 - Topluluktan Sorular

Durumu:
Çevrimdışı

RoadWarriror

Yönetici
Katılım
7 Eyl 2019
Mesajlar
38
Beğeniler
3
Favori Oyun
Mount&Blade: Warband
Meslek
Öğrencilik
Discord
İsim
Eren Özkal

Selamlar Kalradya savaşçıları!

Geçtiğimiz hafta topluluğumuzdan, yani sizlerden Bannerlord'un çok oyunculu kapalı betası ve oyunun erken erişimden tam çıkışa giden yolu hakkında sorular sormanızı rica etmiştik. İlk düşündüğümüzden daha fazla sayıda soru cevaplamaya karar verdik. Bu yüzden sefer oyun modu oynanış videosunu önümüzdeki haftaya erteleme kararı aldık (eğer onun için buradaysanız kusura bakmayın!). Umuyoruz ki direkt ve dürüst cevaplar, sizlere beta sürecinde neler olduğu ve erken erişimden ne beklenmesi gerektiğini daha da iyi açıklayacaktır. Daha fazla beklemeden, başlayalım mı?

Beta
Eğer açık betaya katılırsam geri bildirimin nasıl raporlanacağı aklıma gelen ilk soru. Sizlere kolaylıkla geri bildirim ve sorunları nasıl iletebilirim?

Resmi forumlarımızda bir beta bölümü bulunmakta. Bu bölüm, geliştirici ekibin bilgilere kolayca ulaşabilmeleri adına belirli alanlara ayrılmış durumda. Böylece oyuncular belirli konularda geliştiricilere daha detaylı geri bildirim verebiliyorlar. (bu bölümler şimdilik gizli ancak önümüzdeki hafta ilk beta davetleri ile birlikte herkese açılacak.) Buna ek olarak, düzenli olarak e-posta ile geri bildirim formları gönderiyoruz. Böylece oyunun farklı alanlarında da oyuncuların düşüncelerini toplayabiliyoruz. Çeşitli noktalar üzerinde veri toplama konusunda sürecin bir parçası olarak otomatik araçlar kullandık. Bunların bir örneği sunucularımızdaki analitik toplama aracı. Bu araç bizlere her bir çok oyunculu maçta yaşanan etkinlikleri takip ederek oyunun dengeleme kısmında bizlere yardımcı oluyor. Bir diğer aracımız ise çökme bildiricisi. Eğer oyun çöker ise bu araç bize otomatik olarak bir çökme raporu gönderiyor.

Beta davetlerini gönderirken hangi kriterleri göz önüne alıyorsunuz? Tahminim bilgisayar seviyeleri.
Birkaç önemli grubu göz önüne alıyoruz ve bu farklı gruplar içinde beta testinin belirli aşamalarında ihtiyacımız olacak geri bildirime göre kotalarımız bulunuyor. Örnek vermek gerekirse bir aşamada eski M&B MP oyuncularını davet edebiliriz. Çünkü onların belirli bir mekaniğe nasıl uyum sağlayacağı konusunda özellikle ilgileniyor olabiliriz. Bir başka aşamada düşük sisteme sahip bilgisayarlar kullanan oyuncuları davet edebiliriz. Çünkü oyun motoru takımımız oyunun o donanımlarda nasıl çalıştığını görmek isteyebilirler.

Beta başka oyun modlarını içerecek mi? Kaptan modunu ve çok oyunculu kuşatma modlarını görmek isterdim.
Tabii ki! Bu sürecin nasıl işleyeceği konusunda sizlere bir fikir vermek için betanın başındaki içeriğimizi sayalım, betaya başladığımızda içeriğimiz sadece Çarpışma Modu, iki oynanabilir kültür ve tek bir haritaydı. Zamanla Kaptan Modunu, Takım Ölüm Maçı modunu, birkaç harita ve diğer eksik 4 oynanabilir kültürü ekledik. Bazen, hatta şu an Kaptan Modunda olduğu gibi, bazı içerikleri devre dışı bırakarak onlar üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Bu özellikleri geliştirdikçe yeniden beta sürecine ekleyeceğiz. İleride daha çok içerik eklemeyi ve kuşatma modunu bir oyun modu olarak eklemeyi umuyoruz. Ancak oyuncular her bir yama ile yeni içerik beklememeliler. Bazen yamalar sadece dengeleme ve hata düzeltme üzerine odaklanmış olabilirler.

Daha önce tek oyunculu oyun modunu oynamış oyunculara, çok oyunculu oyun modunu oynama şansı verecek misiniz yoksa beta için çok oyunculu oyun modunu oynamış oyuncular ilk tercihiniz mi olacak?
Çeşitli oyun tercihleri ve arkaplanlara sahip oyuncuların fikirlerini almak istiyoruz. Bannerlord'un tek ve çok oyunculu oyun modları pek çok temel sistemi paylaşıyor. Özellikle dövüş sistemi. Bu da beta testinde gelen geri bildirimlerin tek oyunculu oyuna da etkisinin olacağı. Bu yüzden çok oyunculu oyun modunu tek oyunculu oyun moduna tercih eden oyuncuları özellikle seçmeyeceğiz.

Beta Erken Erişim'in çıkışına kadar devam edecek mi? Eğer değilse ne zaman sona erecek?
Şimdilik betayı Erken Erişim'in çıkışına kadar sürdürmeyi planlıyoruz. Ancak, belirli dönemlerde ayarlamalar ve geliştirmeler yapmak için sunucuları kapatacağımız zamanlar da olacaktır. Erken Erişim'in çıkışına yaklaştığımız zaman planlarımızın değişebilme ihtimali de olası. Ancak böyle bir durumda sizleri bilgilendireceğiz!

Erken Erişim
Planlanan Erken Erişim içerinide geçireceğiniz süre ne kadar uzun?

Oyunun tam çıkış öncesi Erken Erişim'de ne kadar uzun süre kalacağına dair kendi içimizde yaptığımız bazı tahminlerimiz var. Ancak şu an için bunları paylaşmayı tercih etmiyoruz. Oyuncuların oynarken eğleneceği ve gelecekte de oynamak için geri dönebilecekleri bir oyun ortaya çıkartma konusuna daha fazla odaklanmış durumdayız. Bu tahminlerimizin, oyunun mevcut durumundan ne kadar memnun olduğumuza ve tam çıkış için oyunu ne kadar hazır gördüğümüze göre değişeceği anlamına geliyor.

Oyunun fiyatı tam çıkışa ile birlikte değişecek mi?
Oyunun fiyatı ve o fiyatın tam çıkış ile birlikte değişebilmesi ile ilgili olarak Erken Erişim'in başlangıcına yakın zamanlarda daha fazla bilgi paylaşcağız.

Tahmini olarak oyunun tek oyunculu özellikleri ve oynanış mekaniklerinin yüzde kaçı erken erişimde oyunun içerisinde olacak?
Yayınlanmış pek çok geliştirici günlüğü oyunun neredeyse özellik tarafından tamamlandığını gösterirken pek çoğu da tam tersini gösteriyor. Oyunda yer alması plananan temel özelliklerin çoğu oyunda olacak ve 100+ oynanış saati ile bir seferi başlangıçtan sona oynayabileceksiniz. Ancak, bazı özellikler onları sunmak istediğimiz kadar iyi durumda değiller ise eksik veya devre dışı bırakılmış olabilir. Bitirilmiş ve tamamen cilalanmış bir oyun deneyimi yaşamak isteyen oyuncuların oyunu tam çıkışa kadar satın almamalarını öneririz.

Erken erişim içerisinde kendi adanmış sunucularımızı kurabilecek miyiz?
Bu Erken Erişim'in en başında muhtemelen mümkün olmayacaktır.

Erken Erişim sürecinde hangi dilleri destekleyeceksiniz?
Erken Erişim döneminin başında sadece İngilizce dilini destekleyeceğiz. Oyunu tam çıkışında farklı diller ile sunmayı planlıyoruz.

Gamescom'da sancakların eksikliği hissedildi. Bu özellik kaldırıldı mı? Yoksa geçiçi bir tercih miydi?
Sancaklar ve sancak tutanlar kesinlikle daha iyi ve daha güzel bir şekilde geri gelecekler.

Kumaş fiziği konusunda, bu özellik hâlâ oyunda mı? Herhangi bir insan saçı fiziği beklemeli miyiz?
Kumaş fiziği oyunda yer alıyor, çalışıyor ve pek çok yerde kullanılıyor. Saç fiziği bizim için bir öncelik değildi çünkü doğru yapmak çok zor ve çoğu zaman miğfer kullanılabiliyor. Fakat bu özellik zaman bulabilirsek tekrar dönüp bakmak isteyeceğimiz bir şey.

Şimdiye kadar hiç bir gamescom/beta videosunda silah sapı ile saldırmayı farkedemedim. Bu özellik hâlâ var mı?
Evet. Oyunda birisinin yüzüne kılıcınızın sapıyla vurabilirsiniz. Animasyonunun silah türüne göre farklı olması neden fark etmediğinizi açıklayabilir, yine de bu özellik oyunda yer almaya devam ediyor.

M&B serisinin önceki oyunlarında bir sancak seçtiğimde o sancağın başka bir lord tarafından hali hazırda kullanılıyor olması beni her zaman sinir ederdi. Bu durumu Bannerlord'da nasıl olacak bilmiyorum ancak oyunun adının içinde BANNER kelimesinin yer alması bizlere özel ve eşsiz sancaklar seçebileceğimizi gösteriyor olmasın? Daha da iyisi, modlama araçlarına ihtiyaç duymadan kendi sancağımız oluşturabilecek miyiz? Bence bu özellik küçük ama çok iyi bir eklenti olurdu oyun için!
Bir sancak editörü sunmayı planlıyorduk. Ancak, daha sonra her bir klanın kendilerine has bir simgesinin olmasını ve o sancağın renginin ise krallıktan gelmesine karar verecek şekilde bir sınır koyduk. Bu, krallık içerisindeki klanların kendi karakterlerini kaybetmeden daha bütüncül bir duruş sergileme avantajını getiriyor. Bunu söylemek ile birlikte, oldukça çeşitli simge tasarımlarımızın olduğunu ve oyuncuların hali hazırda var olan klan simgeleri yerine kendilerine bu özel tasarımlardan sancak simgesi seçmeleri güzel bir fikir!
 
Durumu:
Çevrimdışı

Kasım Can ÖLMEZ

exe_onursal
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,490
Beğeniler
11
Favori Oyun
ETS2
Meslek
Ögrenci
Discord
Kasım Can ÖLMEZ #7300
İsim
Can ÖLMEZ
Teşekkürler.
 
Durumu:
Çevrimdışı

#Respect

Yönetici
Katılım
30 Eki 2012
Mesajlar
30,769
Beğeniler
11
Favori Oyun
Nostale
Meslek
Grafiker/Reklamcı
Discord
İsim
Teşekkürler
 
Durumu:
Çevrimiçi

Azitoks

Moderatör
Katılım
27 Ocak 2013
Mesajlar
1,224
Beğeniler
14
Favori Oyun
League Of Legends
Meslek
root
Discord
Azitoks#7681
İsim
Melih
Teşekkürler
 
Üst