Space Engineers Performans Önerileri

Durumu:
Çevrimdışı

Sercan YILDIZHAN

Üye
Katılım
29 Mar 2013
Mesajlar
14,258
Beğeniler
0
Favori Oyun
Meslek
Discord
İsim
Sercan
Space Engineers' te istediğiniz karmaşıklıkta dünyalar ve modeller yapabilirsiniz. Bunun bir sınırı yok. Fakat yarattığınız dünyanın karmaşıklığına göre ve nesne sayısına göre oyunun hafıza ihtiyacı artacaktır.

Hatta artık o harita ya da yarattığınız dünya daha fazla nesne ekleyenmeyecek hale gelebilir. Performans, yarattığınız dünyanın karmaşıklığıyla azalacaktır. Bunun tabi ki bilgisayarınızın gücüyle de alakası olacak ve üstüne katlayacaktır. Basit dünyalar ve haritalar düşük sistemlerde bile çalışabilir ve karmaşık dünyalar yüksek performanslı bilgisayarları zorlayabilir.

Performans derken oyundan aldığınız görüntünün akıcılığı kastediliyor. Yani FPS (frames per second/ saniye başına kare sayısı). Oyundan ne kadar yüksek FPS alırsanız oyununuz o kadar akıcı olacaktır. 60 FPS harikadır, 30 FPS iyi ve 20 FPS de oynanabilirdir. Ama eğer oyununuz 20 FPS altına düşerse gecikmeleri görmeye başlarsınız ve bu size oyunun takıldığını ve yavaş çalıştığını hissettirir. Ama FPS nin düşük olması oyunun çalışmasını etkilemez. FPS sadece görüntüdeki akıcılığı etkiler. Oyun hala düzgün bir biçimde çalışmaya devam eder.

Karmaşık dünyanın bilgisayarınızı nerede etkileyeceği bilgisayardan bilgisayara göre değişecektir. Bunu anlamak için deneme yanılma yöntemini kullanmalısınız.

Temel kural şudur; Ne kadar fazla nesne o kadar fazla hesaplama, CPU, GPU gücü ve Ram.

Performansa nelerin ne kadar etki ettiğini anlamak için şu bilgiler kafanızda bir fikir oluşturabilir;



  • Zırhlı blokların ihtiyaç duyduğu performans azdır. Diğer blok tipleri daha fazla performans ister; özellikle güç veren jeneratörler ve başka fonksiyonları olan bloklar. Çünkü basit bloklara nazaran bir jeneratör yakındaki blokların hangisine ne kadar enerji vereceği ne zaman vereceği, ne kadar verdiği hesaplanır; örneğin bir iticiye. O yüzden sadece bloklardan yapılmış ana gemi ile yine buna ek olarak açılıp kapanan kapıları, jeneratörleri, ışıkları, iticileri olan ana gemi aynı performansa ihtiyaç duymazlar. İkinci örnek daha fazla hesaplamaya ihtiyaç duyacağı için daha fazla performans isteyecektir.




  • İç ışıklar projektörlerden (reflector lights) daha az performans ister ve bu bakımdan ele alacak olursak daha kullanışlıdır. (iç ışıklandırmada gölgeleme efekti yok)




  • Projektörler performansa ihtiyaç duydukları için ihtiyaç duyulduğunda kullanılmalıdır (reflector lights)




  • Muhtamelen hayatta kalma modunda yani gerçekçi inşada blokları inşa ederken görünüşte bir tür iskeleye benzeyecekler. İnşa aşamasındaki bloklar tamamlanmış bloklardan daha fazla performans isteyecektir. Çünkü daha fazla poligondan oluşuyorlar.




  • Oyundaki çarpma, bloklardaki göçme, kırılma ve deformasyonlar nesnelere göre performansı değiştirecektir. Örneğin; bir ana geminin içindeki iki küçük gemiyle birlikte bir asteroide çarpma senaryosunu düşünün. İki nesnenin çarpışırken birden fazla çarpışma noktası olduğunu düşünün. Böylece ne kadar çok çarpışma noktası o kadar çok hesaplama ve performans ihtiyacı olacaktır.




  • Küçük bloklarla bir ana gemi ya da istasyon yapmaya çalışmayın. Bu zaten verimsiz ve kullanışsız olur. Küçük blokları küçük gemiler yapmak için, büyük blokları ana gemiler ve istasyonları yapmak için kullanın.




  • Hareket halindeki bir uzay gemisi, durağan haldeki bir istasyondan ya da bir gemiden daha fazla hesaplamaya ve performansa ihtiyaç duyar.


Space Engineers hala geliştirilme aşamasında ve performans iyileştirmeleri elbet yapılacak. Ama temel olarak performans yarattığınız dünyanın karmaşıklığıyla azalacak ve daha fazla hesaplamaya ihtiyaç duyacaktır.
 
- reklam -
Durumu:
Çevrimdışı

MortaL

Üye
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
9,292
Beğeniler
0
Favori Oyun
Meslek
Kontrol Admin
Discord
İsim
- reklam -
- reklam -
Üst Alt