5
EXE RANK
ali reis
Fexe Kullanıcısı
Puanları
0
Çözümler
0
- Katılım
- 27 Şub 2010
- Mesajlar
- 5,461
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
- Web sitesi
- www.karnot.com


Son dönemlerde 'Sağlık Bakanlığı Sigara Bıraktırma Danışma Hattı'nın çok sık kendilerini aradığından şikayet eden vatandaşların 'Şikayet Portalı Şikayetvar'a gönderdikleri şikayetler üzerine Sağlık Bakanlığı’nın da şikayet ettiği bir gerçek ortaya çıktı. Bakanlığın aradığını düşünen ve şikayet eden kişileri aslında Sağlık Bakanlığı’nın adını kullanarak ürün pazarlayan firmalar arıyor. Gelen şikayetler üzerine 'Sigara Bıraktırma Danışma Hattı' uzmanları yaptıkları açıklama ile kendilerinin de şikayet ettiği konuyu şöyle açıkladılar:
BAKANLIK UYARDI!
'Sigara Bıraktırma Danışma Hattı’nda sigara bıraktırmada yardım için 2 yöntem kullanılıyor. Bunlardan birincisi sigara tiryakisinin kendi iradesi ile bırakması ikincisi ise sigarayı bırakmak isteyen tiryakiler hastanelere yönlendiriliyor. Bakanlık olarak kendi iradesi ile sigarayı bırakan kişileri takip etmek amacı ile telefon ile arayıp süreçten haberdar oluyoruz. Bakanlığımızın ya da bağlı kuruluşlarımızın telefon aracılığıyla sattığı ya da tanıttığı herhangi bir ürünün bulunmamaktadır. Sigara bıraktırma ürünlerini pazarlayan firmalar adımızı kullanarak ürün pazarlıyor. Vatandaşlarımızın herhangi bir maddi ve bedensel zarara uğramamaları için, bakanlığımızın adını kullanarak ürün satmak isteyen kişilere hiçbir suretle itibar etmemeleri, bu kişilerden herhangi bir ürün almamaları gerekmektedir."
PAZARLAMA FİRMALARINA SİNİRLENEN VATANDAŞ SİGARAYA BAŞLAYACAK!
Pazarlama firmaları tarafından çok fazla arandıklarını şikayet eden vatandaşlar şikayetlerini şöyle dile getirdiler:
"İş günleri ya da haftasonu fark etmeksizin sürekli Sağlık Bakanlığı tarafından aradıkalrını söyleyen kişiler tarafından rahatsız ediliyorum. Her iş günü günde 2 defa aranıyorum. Üstelik hiç sigara içmemiş bir insanı bu şekilde sürekli rahatsız ediyorlar. Sigara içiyor olsam da bunun pek bir işe yarayacağını sanmıyorum. Tam tersi tepkiye sebep olabilir çünkü ölçüsüzce aranılıyor. Bu durum ile ilgili daha mühim olanı, benim iletişim bilgilerimin nasıl elde edildiği, sürekli aramak için kimden izin alındığı? Gün içinde defalarca rahatsız etme hakkını ben kimseye vermedim. Çalışıyorum ve sürekli bölünüyorum. Çalışmasam bile rahatsız olabilirim, bebeğim olabilir, evde hastam olabilir! Bu hakkı kimden alıyorlar. Bununla ilgili başka kime başvurabilirim bilemiyorum. Sağlık Bakanlığı'nın hayatımızın her alanına karışması yeterince sinir bozuyor zaten. Sağlık hizmetlerini kaliteli ve ulaşılabilir kılsın yeterli, sağlığımı koruyup korumayacağım ya da nasıl koruyacağım bana bırakılsın."
"Sigara kullanmadığım halde her gün aranmaktan bıktım Ben hayatım boyunca sigara içmedim, içmeyi de bilmem. Kısacası sigara ile uzaktan yakından alakam yoktur, sigara markalarını da bilmem. Cevap veren müşteri temsilcisi 'Sağlık Bakanlığının izni doğrultusunda aradığını söyleyip rahatsız oluyorsanız numaranızı gizleyin' diyor. Sağlık Bakanlığı 184 nolu telefon hattındaki yetkili ise böyle bir uygulamalarının olmadığını söylüyor. Rastgele aranan numaralar içinde nasıl oluyor da her gün ben denk geliyorum."