Etox (Türk Otomobili)

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Almeria
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
17
EXE RANK

Almeria

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
7 Kas 2009
Mesajlar
17,322
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Almeria
ETOX
Yıllar sonra ilk kez yerli otomobil üretildi. Hem de spor.. Ferrari'ye rakip olacak..
Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye’deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye’de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, "bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini" söyledi.

Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim’in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: "Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox’u geliştirdik."
SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR

Etox’un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti.
MADE İN TÜRKEY

Etox’un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi’nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye’de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller "Devrim" ile "İmza"nın "Tip onay belgesi bulunmadığını" ifade eden Malkoç, Etox’un künyesinde "Made in Turkey" yazan "ilk otomobil olacağını" söyledi. Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.

Ertex Etox

ERTEX ETOX

Yerli Ferrari'ye yurtdışından ilgi

Otomobil dekorasyon şirketi ERTEX'in Türk tasarımcılarla çalışarak sipariş üzerine ürettiği ve 60 bin TL'ye alıcı bulan yerli Ferrari 'ETOX' için bugüne kadar yurtdışından 9 sipariş verildi.
Türkiye'deki bir fuarda bakmak ve binmek istediği Ferrari'ye dokunmasına dahi izin verilmemesine içerleyerek ilk yerli spor otomobil 'ETOX'u yapan araba dekorasyon şirketi ERTEX'in sahibi Ercan Malkoç, 2. 'ETOX'u da yollara çıkardı. Türk tasarımcılarla çalışarak sipariş üzerine ürettiği motor ve elektrik aksamı yurt dışından alınan, diğer parçaları Türk mühendisler tarafından tasarlanan 'ETOX', tasarımıyla Ferrari ve Lamborghini'ye rakip olmayı hedefliyor.

ERTEX Halkla İlişkiler Müdürü Eda Turan, iki kapılı, dört kişilik spor aracın, Türk ailesinin ihtiyaçları düşünülerek tasarlandığını belirterek, "Geniş bir bagaja sahip olan aracımızda, 125 beygir gücünde ve 1500 cc hacminde dizel bir motor var. Tercihe göre motor hacimleri de yükseltilebilecek" dedi. ETOX'u seri üretmek için gerekli izne sahip olduklarını ve yılda 500 adete kadar araç üretebileceklerini ifade eden Turan, şunları kaydetti:
"Daha çok kişiye özel araçlar üreteceğiz. Talebe göre, üretim yapmaya hazırız. Şu anda Türkiye'den beklediğimiz ilgiyi göremiyoruz ama yurtdışından özellikle Almanya'dan ve Hollanda'dan siparişler alıyoruz. Şu anda 9 tane siparişimiz var. Önce bunları hayata geçirmek istiyoruz."

ETOX'un fiyatının 60 bin TL olduğunu vurgulayan Turan, "Bu araçta bizim hedefimiz, çok ekonomik fiyatlara Ferrari ve Lamborghini konseptinde bir araç üretmek" dedi. Yedek parça ve diğer teknik hizmet noktasında alıcıya her türlü güvence verildiğini belirten Turan, "Aracın herhangi bir teknik yardıma ihtiyacı olması durumda 24 saatte ulaşma sözünü veriyoruz. Ayrıca altyapı ve fabrika çalışmalarımızı da hızlandırdık" diye konuştu.

Turan, ETOX'un 1 tasarımcı, 2 mühendis, 1 uçak mühendisi ve ERTEX Genel Müdürü Ercan Malkoç'un da içinde yer aldığı, 24 kişilik teknik bir kadroyla tamamlandığını söyledi. Şu anda 15-20 günde bir araç üretme kapasitesine sahip olduklara işaret eden Turan, "ETOX projesi, hevesle başlayan ama ideale kavuşan bir projedir" şeklinde konuştu.
 
Geri
Üst