Ferrari Ne Zaman Kuruldu

2
EXE RANK

FİREMAN ;

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
5 Ocak 2010
Mesajlar
2,559
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
35
FİREMAN ;
Ferrari kuruluş tarihi hakkında bilgi

ferrari.jpg

Ferrari, lüks spor otomobilleri üreten İtalyan otomobil markasıdır
nokta.gif
1929 yılında Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurulmuş, 1946 yılında otomobiller üretimine başlamıştır
nokta.gif
Merkezi; İtalya'nın Modena şehrinin yakınındaki Maranello'dadır

Ferrari'nin hikayesi, Enzo Ferrari'nin yaşam hikayesi olarak kabul edilir
nokta.gif
Ferrari üzerine yayınlanan hemen hemen tüm belgeseller ve tanıtımlar da ; Enzo Ferrari'nin yaşam hikayesi anlatılır
nokta.gif
Ferrari'nin kuruluşu öncesi Enzo Ferrari'nin başından geçenler
nokta.gif
nokta.gif
nokta.gif
nokta.gif


Enzo Ferrari, Modena şehrinde 1898 yilinda dünyaya geldi
nokta.gif
Birinci Dünya Savaşı'nda babasını ve kardeşlerini kaybettikten sonra yalnız bir yaşamla 1916 yılında, henüz 18 yaşındayken buluşur
nokta.gif
Yarışçılık kariyeri de bu dönemlerde başlar
nokta.gif

1920 yılında, Alfa Romeo nun yarış pilotlarından biri olur; ismi de bu dönemde bir efsane misali kulaktan kulağa yayılır
nokta.gif
O'nun da öncülüğünde Alfa Romeo araba yarışçılığının bir numaralı ismi oldu
nokta.gif
Enzo Ferrari'nin hız tutkusu, daha önce hiç kimsenin ulaşamadığı hızlarda virajları dönebilme kabiliyeti yanısıra; arabasının ergonomisinden, motor aksamına her şeyiyle ilgilenmesi O'nu araba yarışları tarihinin ölümsüzleri arasına sokar
nokta.gif

1929 yılında Scuderia Ferrari yi Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurar
nokta.gif
1932 yılına kadar Enzo Ferrari yarışmaya devam etti; ancak oğlu Dino Ferrari'nin doğumuyla yarışlardan ayrılarak, otomobil fabrikasının işlerine geçer
nokta.gif
Lakin bu dönemde, araba motorlarının güçsüzlüğü; hafif spor arabaların gelişmesi üzerine çalışmalara başladı
nokta.gif


Enzo Ferrari
Kontrolündeki yarış takımı katıldığı tüm yarışları kazandı; sadece 1935 yılında Mercedes'e geçilir
nokta.gif
1935 yılında Mercedes'in bu yarışı kazanmasında Castrol'un deterjan bazlı motor temizleyicisi büyük rol oynar
nokta.gif
Mercedes'in motorunu Alfa Romeo'dan daha üstün performanslı ve istikrarlı kılar
nokta.gif
Ertesi yıl, Castrol ürünlerini Alfa Romeo da kullanmaya başlar; günümüzde de halen Castrol en üstün motor bakımı ürünlerini sunmaktadır
nokta.gif

Enzo Ferrari'nin yarış otomobillerini yaratma becerisi; o'nu Alfa Romeo'nun sportif direktörü yapar
nokta.gif
Ancak; Enzo Ferrari'nin detaylarına bakmadan imzaladığı direktörlük kontratında, ayrılması durumunda 4 yıl başka bir yarış takımında çalışamayacağı ve tasarım yapmasının yasak olduğu kuralı vardı
nokta.gif
Böylece kendi yarattığı o güne kadar eşi benzeri görülmemiş otomobil ergonomisini geliştirmesine de izin verilmez
nokta.gif




Enzo Ferrari'nin Alfa Romeo'dan ayrılması
Direktörlükten ayrılmasıyla; Auto-Avio Costruzioni'yi kurdu
nokta.gif
Bu şirket bazı yarış takımlarına parçalar satar
nokta.gif
Doğduğu şehir Modena'da, küçük bir araba üretimi atolyesi kurdu; ve burada sadece kendisinin kullanması için bir araba yaratmaya çalışır
nokta.gif
Ancak, İkinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla İtalya zor günler geçirmektedir
nokta.gif
Modena'nın bombalanmasıyla, tasarımına yeni başladığı arabayı da bitiremeden Maranello'ya taşınmak zorunda kalır
nokta.gif
Yıllar sonra Ferrari Modena 360; Enzo Ferrari'nin kütüphanesinde kalan basit bir ön tasarımını baz alarak Pininfarina tarafından yapılacaktır
nokta.gif


Ferrari'nin kuruluşu ve maddi sorunlar
Maranello'ya kaçışı sonrasında, burada tekrar bir atolye kuran Enzo Ferrari; 1946 yılında, Dünya otomotiv tarihin en çok "düşlere" giren ismi Ferrari'yi kurar
nokta.gif

Ferrari 1951 yılında İngiltere Gran Prix'sinin yanı sıra; LeMans'da 14 zafer kazanır
nokta.gif
1960 ve 1965 yılları arasında 6 yıl üst üste LeMans'ı kazanması da Ferrari'yi otomobil yarışçılığının en büyük ismi yapar
nokta.gif
Ancak, gelişen dünya ekonomisi ile; profesyonelce işleyen şirketlerin hızına erişemez
nokta.gif

Maddi olarak büyük sorunlar yaşayan Ferrari'nin yaşadığı bu sorun; halen günümüzde profesyonelce işlemeyen şirketlerin hazin sonunu simgelemektedir
nokta.gif
Profesyonel bir şirketin bir banka'dan borç almaya çalışması gerekirken; Enzo Ferrari şirketi ayakta tutabilmek için İtalyan mafyası'ndan borç alır
nokta.gif


Dino Ferrari'nin ölümü
İtalyan Mafyası'na borcunu geri ödeyemeyen Enzo Ferrari'nin oğlu, Dino Ferrari genel bakış açısına göre (filmlerde ve belgesellerde anlatıldığı üzere) İtalyan Mafyası tarafından zehirlenerek öldürülür
nokta.gif
Bu konuda iki değişik bakış açısı daha vardır; mahkeme tutanakları "kas gelişememezliği" hastalığından öldüğünü yazar
nokta.gif
O dönemde İtalyan medyası bunu Dino Ferrari'nin uyuşturucu kullanmasıyla da ilgili olduğunu sunmuştu; ancak Dino Ferrari 24 yaşında vefat etmesine rağmen arabalar üzerine müthiş bir bilgisi vardı
nokta.gif
Formula 2 arabaları için V6 motorunu daha 23 yaşındayken düşünüp, Vittorio Jano'ya da ertesi yıl ölmeden önce teknik düşüncelerini iletmişti
nokta.gif
Bu da, o'nun en son günlerinde bile oldukça zinde olduğunu gösterir
nokta.gif

1956 yılında Enzo Ferrari hukuksal anlamda bu olayın üzerine fazla gidemez, lakin bu dönemde gerek İtalya ve gerek Amerika Birleşik Devletleri'ndeki illegal yaşam ve mahkemeler; Sicilya'daki aileler tarafından yönetilmekteydi
nokta.gif

Bu olayın üzerine, Enzo Ferrari; Ferrari'nin "Ferrari Dino" serisini tasarladı
nokta.gif
Bu tasarım Ford'un yaptığı en hızlı ve yarışlardaki en başarılı arabası Ford GT40 'a ilham kaynağı olacaktır
nokta.gif


Ferrari'nin Fiat'a satılması
Maddi sorunlardan kurtulamayan Ferrari, hisselerinin bir bölümünü Fiat'a sattı
nokta.gif
Bunun üzerine Ford 1963 yılında 18 Milyon dolarlık bir teklif sundu
nokta.gif
Enzo Ferrari hemen hemen her konuda anlaşıp, ancak Ford'un yarış takımını kontrol etme isteği Enzo Ferrari tarafından reddeder ve anlaşma bozulur
nokta.gif
Bu da Ford'un o dönemde yarışlara girmesine sebep olur
nokta.gif
1969 yılında oldukça güç durumda kalan Enzo Ferrari şirketin hisselerin yarısını Fiat'a vererek, yönetimden bir adım geri çekildi
nokta.gif
1988 yılında da Fiat hisselerin %90'ına sahip olur
nokta.gif
2000' li yıllara yaklaşılırken FIAT' tın da hisselerin bir bölümünü ünlü bir İtalyan bankası olan Mediabanco' ya satmasıyla Ferrari hisseleri bölünerek farklı kullanıcıların eline geçmiştir
nokta.gif
(hatta bunların bir kısmını F1' in ticari haklarının sahibi Bernie Eclestone' un da aldığı söylenmektedir
nokta.gif

Ford'un Ferrari tarafından hazırlıkları yapılmış, birçok masrafa girilmiş projesinin iptal olması ardından; Ford "Ferrari" projesine "Ford GT40" ismi altında devam etti
nokta.gif
İki yıl deneme sonrasında, Ferrari'yi yarışlarda geçmesi de Amerikan otomobil yarışçılığının en büyük günlerinden biri olarak kabul edilir
nokta.gif
 
Geri
Üst