GERÇEKÇİLİK (REALİZM) ve DOĞUŞ NEDENLERİ

20
EXE RANK

OttoMaNs* ;яeiz

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
20 Şub 2011
Mesajlar
32,869
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Web sitesi
www.netbilgini.com
OttoMaNs* ;яeiz
GERÇEKÇİLİK (REALİZM) ve DOĞUŞ NEDENLERİ Barok anlatım, krallıkla birlikte gücünü yitirmiş, burjuva yönetiminin başlaması ile birlikte de gerçekçi biçimlendirme kendini göstermeğe başlamıştı. Almanya’da bile Klassissist-ideal ile ilgili fikirler ve Romantizm gücünü yitirmişti. Hatta, Nazarener adı altında tanınan Ortaçağ resmi ile dini heyecanı yenilemek isteyen Kiliseci Ressamlar bile, değerlerişni kaybetmişlerdi. Roma’nın kahramanca ahlâkını ve cumhuriyetini yenilemek isteyen görüş de iflas etmiş; memur, endüstrici ve maliyecilerden meydana gelen gerçek bir devlet idaresi kurulmuştu. Esasen bütün Avrupa’da burjuva, yönetimde yerini almıştı. İngiltere’de de aristokrasi, büyük endüstri sahibi olmağa yönelmiş ve büyük burjuva haline gelmişti. İdealizmin büyük filozofları ile klasik şiirin temsilcileri yavaş yavaş sahneden çekiliyorlardı. 1831’de Hegel, 1832’de de Goethe ölmüştü. Hegel’in öğrencisi olan Ludwig Feuerbach ile Karl Marx, yeni bir felsefenin yaratıcısı idiler. Feuerbach, ateizm ile materyalizmin mümessili olmuş; Karl Marx ise Hegel’in görüşü olan fikir mücadelesi yerine, sınıf mücadelesini savunmuş ve 1847’de Komünist Manifesto’yu kaleme almıştı. 1839 yılında iki büyük olay dünyanı yeni bir anlayışa yöneldiğini gösteriyordu. Auguste Comte’un “cour de la philosophie positive” yayımlanıyordu. Comte, metafiziği tamamen reddediyor, yalnız aklî olarak kavranabilen şeyleri kabul ediyor ve doğa bilimleri ile yöntemlerini öneriyordu. Pozitif ilimlere olan yönelmenin belirtileri aslında daha önceleri başlamıştı. Örneğin 1783’de Mongolfier sıcak hava dolu bir balon ile yer yüzünden göğe yükseliyordu. 1802’de ilk buharlı gemi, 1803’de ilk buharlı lokomotif, 1809’da ilk telgraf ve 1839’da da Daguerre fotoğrafide resmi positif kağıda geçiriyordu. Her buluş, zamanı ona ihtiyaç duyunca ortaya çıkıyordu. Fotoğraf, sanatçının subjektif tasarımından doğan resim yerine, objektifi ile önündekini saptıyordu.
 
Geri
Üst