1
EXE RANK
sAwjer`o
Fexe Kullanıcısı
Hata Kodu 81000306 : Hizmetten veya Internet bağlantınızdan kaynaklanan bir sorun nedeniyle şu anda Messenger oturumunuzu açamıyoruz. Lütfen Internet'e bağlı olduğunuzdan emin olun.
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdaki adımları deneyin:
Alternatif çözüm önerisi: http://login.live.com/ adresinden hesabınızla giriş yaptıktan sonra şifrenizi (parolanızı) değiştirmeyi ve daha sonra Messenger oturumu açmayı deneyin.
Güncelleme: Bu konuya dahil olan aşağıdaki mesaj, bir çözüm önerisi daha içeriyor:
http://www.msxlabs.org/forum/showpos...&postcount=182
Yetkili Eklemesi adlı kullanıcıdan alıntı
Hata Kodu 81000306
BELİRTİLER:
“Hizmetten veya İnternet bağlantınızdan kaynaklanan bir sorun nedeniyle oturum açamadınız. Lütfen İnternet'e bağlı olduğunuzdan emin olun. 81000306”
OLASI NEDENLER:
· İnternete bağlı değilsiniz.
· Messenger hizmeti şu anda kullanılabilir değil.
· Windows Vista Auto Tuning Networking özelliğinin devre dışı bırakılması gerekebilir.
· Windows Live Messenger proxy ayarları yanlıştır.
· Bilgisayar ağı, Windows Live Messenger hizmetine erişime izin vermiyordur
SORUN GİDERME ADIMLARI:
1. İnternet'e bağlı olduğunuzdan emin olun.
a. Internet Explorer'ı açın
b. Sevdiğiniz sitelerden birini ziyaret etmeye çalışın. İnternet kullanılabilir olmadığında sayfanın önbelleğe alınmış bilgilerle belirmediğinden emin olmak için yeni web sitelerine erişmenizi tavsiye ederiz
c. İnternete erişemiyorsanız, internet bağlantınızın yeniden kurulması için İnternet servis sağlayıcınızla bağlantı kurun.
2. Windows Live Messenger'da proxy ayarlarını temizleyin.
a. Windows Live Messenger'ı açın.
b. Araçlar menüsünde, Seçenekler'i tıklayın.
c. Sol dolaşma bölmesinde Bağlantı'yı tıklayın.
d. Bağlantı Ayarları kısmında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklayın.
e. SOCKS alanının içeriğini silin.
f. Ayarları kaydetmek için iki kereTamam'ı tıklayın.
Windows Live Messenger’da oturum açmaya çalışın. Eğer hâlâ Messenger'da oturum açamıyorsanız, o zaman lütfen bir sonraki adıma geçin.
3. Eğer ev ağınızda internete bağlanmak için bir yönlendirici (ör. Linksys, D-Link, Net gear) kullanıyorsanız, ilgili ürünün en son bellenimine güncellemek için lütfen yönlendirici üreticisinin web sitesini ziyaret ediniz.
4. Windows Vista veya Windows 7 kullanıyorsanız, Otomatik Ağ Ayarları özelliğini devre dışı bırakın:
a. Başlat'ı tıklayın, Tüm Programlar'ı tıklayın, Donatılar'ı tıklayın ve ardından Komut İstemi'ni sağ tıklayarak Yönetici olarak çalıştır'ı tıklayın.
b. Windows devam etmek için izin istediğinde, Devam'ı tıklayın. Komut isteminde, aşağıdaki komutu yazın ve ardından ENT'e basın netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
Not: Bu komut, Windows Auto Tuning özelliğini devreden çıkarır.
c. Auto Tuning Networking özelliğini devreden çıkardıktan sonra, Windows Live Messenger'da oturum açıp açamadığınızı kontrol edin.
Not: Eğer hâlâ Messenger'da oturum açamıyorsanız, o zaman lütfen aşağıdaki bilgileri kullanarak bu özelliği yeniden etkinleştirip bir sonraki adıma geçin.
d. Aşağıdaki komutu komut isteminde yazıp ENTER'a basarak Auto Tuning Networking özelliğini yeniden etkinleştirin
netsh interface tcp set global autotuninglevel=normal
Not: Bu komut, Windows Auto Tuning özelliğini yeniden devreye sokar ve bu sayede bu özelliğin sağladığı ağ akış performansı artışından yararlanabilirsiniz.
5. Bilgisayarınız şirket ağına veya başka herhangi bir güvenlik duvarına bağlı değilse, Internet Explorer'ın proxy ayarlarını sıfırlayın. Şu adımları takip edin:
a. Internet Explorer'ı başlatın.
b. Araçlar menüsünde, İnternet Seçenekleri'ni tıklayın.
c. Bağlantılar sekmesinde LAN Ayarları'nı tıklayın.
d. Ayarları otomatik olarak algıla onay kutusunun işaretini kaldırın.
e. Proxy sunucu altında, Adres ve B. Nok onay kutularını temizleyin.
f. Yerel ağınız için bir proxy sunucu kullanın onay kutusunu temizleyin.
g. İki kez TAMAM'ı tıklayın.
Eğer bir yönlendirici kullanmıyorsanız ve bir şirket ağı üzerinden bağlanıyorsanız, aşağıdaki adımları deneyin:
a. Windows Live Messenger'ı başlatın.
b. Araçlar menüsünde, Seçenekler'i tıklayın.
c. Sol dolaşım bölmesinde Bağlantı'yı tıklayın ve bağlantı türü bilgisini not ederek, ağ sistem yöneticisiyle iletişime geçip bu bilgilerin doğru olup olmadığını belirleyin.
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdaki adımları deneyin:
- Internet'e bağlı olduğunuzdan emin olun.
- MSN Messenger'ın en son sürümünün yüklü olduğundan emin olun.
- İşletim sisteminiz için kullanılabilir olan en son güncelleştirmeleri yüklediğinizden emin olun.
- Microsoft® Windows® işletim sistemleri için, Microsoft® Windows® Update web sitesine gidin.
- Güvenlik duvarı kullanıyorsanız, MSN Messenger'a güvenlik duvarı üzerinden tam erişim izni verildiğinden emin olun.
- Daha fazla bilgi için güvenlik duvarı belgelerine bakın.
- MSN Messenger için Gelişmiş Bağlantı ayarlarını doğrulayın.
Alternatif çözüm önerisi: http://login.live.com/ adresinden hesabınızla giriş yaptıktan sonra şifrenizi (parolanızı) değiştirmeyi ve daha sonra Messenger oturumu açmayı deneyin.
Güncelleme: Bu konuya dahil olan aşağıdaki mesaj, bir çözüm önerisi daha içeriyor:
http://www.msxlabs.org/forum/showpos...&postcount=182
Yetkili Eklemesi adlı kullanıcıdan alıntı
Hata Kodu 81000306
BELİRTİLER:
“Hizmetten veya İnternet bağlantınızdan kaynaklanan bir sorun nedeniyle oturum açamadınız. Lütfen İnternet'e bağlı olduğunuzdan emin olun. 81000306”
OLASI NEDENLER:
· İnternete bağlı değilsiniz.
· Messenger hizmeti şu anda kullanılabilir değil.
· Windows Vista Auto Tuning Networking özelliğinin devre dışı bırakılması gerekebilir.
· Windows Live Messenger proxy ayarları yanlıştır.
· Bilgisayar ağı, Windows Live Messenger hizmetine erişime izin vermiyordur
SORUN GİDERME ADIMLARI:
1. İnternet'e bağlı olduğunuzdan emin olun.
a. Internet Explorer'ı açın
b. Sevdiğiniz sitelerden birini ziyaret etmeye çalışın. İnternet kullanılabilir olmadığında sayfanın önbelleğe alınmış bilgilerle belirmediğinden emin olmak için yeni web sitelerine erişmenizi tavsiye ederiz
c. İnternete erişemiyorsanız, internet bağlantınızın yeniden kurulması için İnternet servis sağlayıcınızla bağlantı kurun.
2. Windows Live Messenger'da proxy ayarlarını temizleyin.
a. Windows Live Messenger'ı açın.
b. Araçlar menüsünde, Seçenekler'i tıklayın.
c. Sol dolaşma bölmesinde Bağlantı'yı tıklayın.
d. Bağlantı Ayarları kısmında Gelişmiş Ayarlar'ı tıklayın.
e. SOCKS alanının içeriğini silin.
f. Ayarları kaydetmek için iki kereTamam'ı tıklayın.
Windows Live Messenger’da oturum açmaya çalışın. Eğer hâlâ Messenger'da oturum açamıyorsanız, o zaman lütfen bir sonraki adıma geçin.
3. Eğer ev ağınızda internete bağlanmak için bir yönlendirici (ör. Linksys, D-Link, Net gear) kullanıyorsanız, ilgili ürünün en son bellenimine güncellemek için lütfen yönlendirici üreticisinin web sitesini ziyaret ediniz.
4. Windows Vista veya Windows 7 kullanıyorsanız, Otomatik Ağ Ayarları özelliğini devre dışı bırakın:
a. Başlat'ı tıklayın, Tüm Programlar'ı tıklayın, Donatılar'ı tıklayın ve ardından Komut İstemi'ni sağ tıklayarak Yönetici olarak çalıştır'ı tıklayın.
b. Windows devam etmek için izin istediğinde, Devam'ı tıklayın. Komut isteminde, aşağıdaki komutu yazın ve ardından ENT'e basın netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
Not: Bu komut, Windows Auto Tuning özelliğini devreden çıkarır.
c. Auto Tuning Networking özelliğini devreden çıkardıktan sonra, Windows Live Messenger'da oturum açıp açamadığınızı kontrol edin.
Not: Eğer hâlâ Messenger'da oturum açamıyorsanız, o zaman lütfen aşağıdaki bilgileri kullanarak bu özelliği yeniden etkinleştirip bir sonraki adıma geçin.
d. Aşağıdaki komutu komut isteminde yazıp ENTER'a basarak Auto Tuning Networking özelliğini yeniden etkinleştirin
netsh interface tcp set global autotuninglevel=normal
Not: Bu komut, Windows Auto Tuning özelliğini yeniden devreye sokar ve bu sayede bu özelliğin sağladığı ağ akış performansı artışından yararlanabilirsiniz.
5. Bilgisayarınız şirket ağına veya başka herhangi bir güvenlik duvarına bağlı değilse, Internet Explorer'ın proxy ayarlarını sıfırlayın. Şu adımları takip edin:
a. Internet Explorer'ı başlatın.
b. Araçlar menüsünde, İnternet Seçenekleri'ni tıklayın.
c. Bağlantılar sekmesinde LAN Ayarları'nı tıklayın.
d. Ayarları otomatik olarak algıla onay kutusunun işaretini kaldırın.
e. Proxy sunucu altında, Adres ve B. Nok onay kutularını temizleyin.
f. Yerel ağınız için bir proxy sunucu kullanın onay kutusunu temizleyin.
g. İki kez TAMAM'ı tıklayın.
Eğer bir yönlendirici kullanmıyorsanız ve bir şirket ağı üzerinden bağlanıyorsanız, aşağıdaki adımları deneyin:
a. Windows Live Messenger'ı başlatın.
b. Araçlar menüsünde, Seçenekler'i tıklayın.
c. Sol dolaşım bölmesinde Bağlantı'yı tıklayın ve bağlantı türü bilgisini not ederek, ağ sistem yöneticisiyle iletişime geçip bu bilgilerin doğru olup olmadığını belirleyin.