0
EXE RANK
SorgenFrei
Fexe Kullanıcısı
CS HAKKINDAKİ ÖNEMLİ BİLGİLER
CS TARİHİ
Herşey 1999 Martında Gooseman ile cliffe'nin Anti-Terörizm konulu yeni bir Half-Life mod'u yapmak için konuşmalarıyla başladı. Öncelikle isim beğenildi. Counter-Strike olmasaydı neler mi olurdu? Counterrorism, Strike Force, fRAG HEADS, Counter-Terror, Terrorist wars, Terror-Force, veya Counter Force.
Planethalflife.com'da site için hazırlıklar sürerken, bu mod kısa sürede bir çok kişinin ilgi odağı oldu ve ilk beta 19 Haziran 1999'da kullanıcılara sunuldu. İlk başta birbirine çok benzer iki model olduğundan hangisi terörist, hangisi CT karıştırıldığı söyleniyordu. Eylül 1999'da şimdiki Leet (L337) modelinin ilk versiyonu olan Arab eklendi.
Beta 4 ile beraber, yeni telsiz komutları eklendi. Arada geçen her beta versiyonda silahların bir kısmı değiştirildi, yenileri eklendi. Gelen isteklere göre CS takımı kuşkusuz en çok ilgi çeken multiplayer modunu yeniledi. Suikast, Bombalama ve Kaçış senaryoları eklendi. Modeller giderek biraz daha gerçeğe yakınlaştırılıp, modipi arttırılıyordu.
Haziran 2000'de ***rra, Counter-Strike'ı paketlerine eklemeye başlamıştı bile.
8 Kasım 2000 tarihi, CS için bir dönüm noktası olma şerefini, beta kısımlarını bırakmasıyla aldı. Oyunher yönüyle baştan yaratılmış, modeller Half-Life'ın tarihinde gördüğü en iyi halini almış, yeni silahlar eklenmiş, 4'ü CT, 4'ü T olmak üzere 8 skini seçebileceğiniz ve ülkemiz için ne yazikki geçerli olmasa da para ile satılsaydı, oyun tarihinde en çok satabilecek düzeye gelmişti.
13 Mart 2001 de oyunda bulunan bugların düzeltilmesi ve 512'lik kaplama teknolojisi kullanılarak hazırlandı. 1.1 versiyonu gerek görsel zenginlik, gerekse minimum bug ile piyasaya sunuldu.
URL=http://img859.imageshack.us/i/7yeyepv.jpg/]
[/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Ayrıca ;
Counter-Strike'ın dünyadaki ilk testerlarından birinin bir Türk olduğunu, ve o kişinin şu anda Sanane Inc.'in kurucularından olduğunu
Türkiye'de Counter-Strike'ın Beta 3.1den beri oynandığını
Türkiye'nin ilk Counter-Strike sunucusunun Sanane Inc. olduğunu
Türkiye'nin ilk Counter-Strike clanının F (For***tens) olduğunu
ANet'in Counter-Strike sunucularını oyunculardan gelen yoğun istek üzerine açtığını
Beta 3.1 zamanında tek sunucu olmasına ve oyuncu kapasitesinin 8 olmasına rağmen hiçbir zaman tam dolu olmadığını
Oynadığınız sunucuların hepsinin CD-KEY gerektirmeden Counter-Strike oynamanız için "*****"li olduğunu
Bu *****leri "Basilio Cat" nickli bir Rus'un hazırladığını
Türkiye'deki ikinci açılan Counter-Strike sunucusunun Turk.Net'e ait oldugunu
Sanane Inc.'in Kasım 1997'den beri açık olduğunu
Eskiden KabloNET olmadığı için Counter-Strike'ın netten daha eşit bir ortamda oynandığını
Counter-Strike Beta 1.0'dan bugüne kadar CS'de bulunan tek haritanın cs_***ge oldugunu
Ve bu haritayı yapanın 17 Aralık 2000 tarihinde intihar ettiğini
Beta 1.0'da sadece 4 harita ve 9 silah olduğunu
Bıçağın Counter-Strike'a Beta 3.0 ile eklendiğini
Skor tablosunun eskiden daha farklı olduğunu
"de" senaryolarının Beta 4.0 ile eklendiğini
Beta 4.0'dan önce HE Grenade olmadığını
SAS modelinin Beta 5.0 ile eklendiğini
Eskiden round bitse bile silahların yerde kaldığını ve insanların her elin başında bedavaya silah kapmak için rush yaptığını
Eskiden rehinelerin otomatik olarak kurtarılmadığını, kurtarma noktasına getirdikten sonra ayrıca bir tuşa basmanız gerektiğini
Eskiden her silahın değişik mermisi olduğunu ve hangi silahın hangi mermiyi kullandığını ezberlemeniz gerektiğini, yoksa boşuna para harcadığınızı
Eskiden C4'un haritanın her yerine konabildigini
Eskiden defuse kit'in satın alınamadığını, her el başında birkaç CT'ye rastgele verildiğini
Beta 5.0 ile webde veya readme dosyasında açıklanmayan ve bir süpriz harita olan cs_iraq'ın eklendiğini
Sonradan bu haritanın son anda eklendiğini ve readme'ye eklenmesinin unutulduğunu
Eskiden öldüğünüzde hayalet oldugunuzu ve diğer hayaletleri sarı veya mavi ucan toplar olarak gördüğünüzü
Daha sonra bunun serveri göçerttiği için kaldırıldığını
Beta 6.0 ile es (escape) oyun tipinin eklendiğini
Bu oyun tipinde Terroristlerin belirtilen bir noktaya ulaşmaya çalıştığını fakat daha sonra bu oyun tipinin beğenilmediği için kaldırıldığını
Beta 6.0'dan önce oyuncuların iki katı hızlı hareket ettiğini
Ve bıçağı çıkararak hareket ettiğinizde daha hızlı gittiğinizi
Radarın Beta 6.0 ile eklendiğini
Sürülebilir arabaların Beta 7.0 ile eklendiğin
Eskiden bazı silahların (colt, commando) 200 mermi aldığını
Türkiye'de hilenin ilk kez Half-Life 1.0.0.3 sürümü zamanında yapıldığını
Ve Türkiye'nin ilk hilecisinin şu anda hala bir sunucuda admin olduğunu
[IMG]http://img193.imageshack.us/img193/1404/cs500lz7.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Sesler ve ses sistemi
[IMG]http://img268.imageshack.us/img268/6624/81876408.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Counter-Strike gibi, benzerleriyle kıyaslandığında oldukça yavaş oynanan bir oyunda seslerin oyunun önemli parçası olduğunu unutmamak lazım. Yeterli harita bilgisiyle ve sesleri dikkatle dinleyerek herkesin o an nerede olduğunu elinizle koymuş gibi bilebilirsiniz.
Çoğu kişi kendilerine bilgisayar sistemi kurarken oyunların yüksek performansta çalışmasını sağlamak için özellikle işlemci ve ekran kartına yatırım yapar, ancak o sırada ses kartı hep ihmal edilir. Oysa ses kartı da oyunun kaderini etkileyen donanım parçalarından biridir. İdeal durum, a3d destekleyen bir ses kartına sahip olmak olsa da; en azından Sound Blaster Live serisi bir ses kartı alarak eax özelliğinden faydalanmanızı öneririm. Creative firmasının piyasaya sürdüğü Sound Blaster Audigy serisi kartlar ile ise mükemmele yakın ses performansı elde edebilirsiniz. Denedikten sonra aradaki farkı siz de göreceksiniz. Ses kartından sonraki konu ise ses sisteminiz. Konu oyunlar olunca, ses sistemlerinde iş tersine dönüyor. Her zaman en pahalı olan en ideal çözüm değildir. 5+1 bir hoparlör sistemi size film izlerken şahane bir ortam hazırlayabilir, fakat oyun oynarken tüm sesleri algılayıp seçebilmeniz için en ideal çözüm kulaklık kullanmanızdır. Evindeki pek muhteşem ses sisteminde, benim kulaklıkla duyduğum sesleri duyamayıp da hile yaptığımı iddia edenlerle çok karşılaştım.
Ce-ee!
Ses dinlemekten konu açılmışken "ce-ee" den söz etmemek olmaz. Bir duvarın bitiş yeri veya köşenin ucunda ve görünmeyecek şekilde ve duvara yüzünüz dönük şekilde beklersiniz. Elinizdeki silaha göre namlunuzu da en uygun pozisyona getirirsiniz. Karşıdan gelen ayak sesleri size yeteri kadar yaklaştığında ateş ederek köşeden çıkıp ce-ee yaparsınız ve hiç beklemedikleri anda karşınızdakileri öldürürsünüz. Bunu yaparken en çok zamanlamaya dikkat etmelisiniz. Çok erken çıkarsanız aradaki mesafe fazla uzun olacağından ıskalayabilir ve karşınızdakilere sizi vurma şansı verebilirsiniz; geç çıkarsanız da duvarın arkasında biri olması ihtimaliyle o tarafa doğru yönelecek oyuncular tarafından gafil avlanan siz olursunuz. İdeal zamanlama, aradaki mesafenin tam ortasında yakalamaktır.
Hud_Centerid
Centerid, o an crosshairinizin yönelmiş olduğu alandaki herhangi bir oyuncunun hitbox'ına (yani normalde göremediğiniz, fakat sizin karşı tarafı vurduğunuzu oyunun algılamasını sağlayan kutucuklara) denk geldiğinde ekranın ortasında o oyuncunun nickini görmenizi sağlayan değişkendir. Bu sayede:
I-) 14-15 inch monitörünüzle zar zor seçebildiğiniz uzaktaki hedefleri ayırt edebilir ve vurabilirsiniz.
II-) Flash grenade yediğinizde veya smoke grenade dumanının içinde ekranınız bembeyazken bile bir oyuncu hedef alanınıza girdiğinde, ismini ekranın ortasında görebilir ve vurabilirsiniz.
2-)Püf Noktaları Sahte şarjör değiştirme (Fake Reload)
[IMG]http://img813.imageshack.us/img813/1792/5399t1s.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Silahınızın şarjörünü değiştirirken ederken bir diğer silaha geçince şarjör değiştirme işlemi kesilir ve tekrar aynı silaha geçtiğinizde değiştirme işlemine hiç başlamamış gibi şarjörünüzde aynı miktar mermi kalmış durumda devam edebilirsiniz. Peki bu ne işe yarar:
Rakip takımın oyuncularıyla yakın mesafede yalnız kaldığınız takdirde uzaktan birkaç mermi sıkıp saklanır ve silahınızın şarjörünü değiştirmeye başlarsınız. Karşınızdakiler yeterince açıkgöz ise, bunun sesini duyup sizi aciz durumda yakalamak üzere üstünüze gelirler. Bu sırada hızlıca tabanca veya bıçağa geçip tekrar aynı silahınıza geçersiniz ve kalan mermilerinizle onları gafil avlarsınız.
Aynı şekilde hızlı silah değiştirmeyi çatışmanın ortasında şarjör değiştirir durumda kaldığınızda yapabilirsiniz. Şarjör değiştirirken yakalanıp glock tabancası şansınızı denemek yerine hızlıca değişiklik yaparak ak47 tüfeğinizle kalan son 5-6 kurşunla karşınızdakini rahatça öldürebilirsiniz.
Duvar ve kutu arkası taramak
Kuytu köşelerde menzilenmiş ve önünden geçecek dikkatsiz bir oyuncuyu rahatça öldürmeyi planlayan sotecileri gafil avlayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken bu amaçla çok kullanılan kutu arkaları ve kuytu yerlere duvarı delebilen bir silah ile 1-2 el ateş açmaktır. Eğer arkasında birisi varsa, vurulma sesini duyacaksınız ve bu durumda kendinizi hiç riske atmadan rahatça onu etkisiz hale getirebileceksiniz.
Ayrıca, haritaların kuşbakışı görüntüleri üzerinde çalışarak hangi duvardan sıkarsanız mermilerinizin nereye gideceğini öğrenebilirsiniz. Counter-Strike oyununda var olan tek kat bir duvara karşı atacağınız mermiler duvarın kalınlığı her ne olursa olsun diğer tarafa geçebilmektedir. Hal böyle olunca, karşı karşıya çatışmaktansa, öbür tarafında rakip takım oyuncularının olabileceği duvarlara mermi sıkmak, rakiplerinizi öldürmeseniz bile canlarını azaltmanızı ve avantaj elde etmenizi sağlayacaktır.
[IMG]http://img263.imageshack.us/img263/3639/resim2ep.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Bazı CS Terimleri
Ban
Bir oyun sunucusuna girmenizin yasaklanması, sürekli olarak atılmanız
Bunny
Bunny Jumping veya Bunny Hopping olarak da geçer. Half-Life'ın bir bug'ından yararlanarak oyuncunun normalde gidebileceği hızdan çok daha hızlı olarak bir tavşan gibi sağa sola zıplayarak gitmesi. Counter-Strike 1.3 sürümünde kaldırıldı.
Camper
Sotecinin ingilizcesi
CS
Counter-Strike'ın kısaltmasıdır
CT
Counter-Terrorist'in kısaltmasıdır
FPS
Frames Per Second'ın kısaltmasıdır. Yüksek olması avantajınızadır, düşük FPS lag'e benzer, oynamanızı ve crosshairi çevirmenizi güçleştirir, okunun akıcılığı kaybolur. Bir de quake, unreal, hl gibi oyun türleri için kullanılan "fps" ibaresi vardır. Bu da, "First Person Shooter" anlamına gelir.
Headshot, HS
Birisini kafasından vurmak ve kafasının parçalanarak ölmesine neden olmaktır
Lag
Sunucuyla aranızda oluşan kısa süreli bağlantı kopması durumlarıdır. Zaman zaman uzun süreli lagler de yaşanabilir; hatta bağlantı sorununda dolayı oyundan düşebilirsiniz. Çoğu kişi bunu pingle karıştırır ve pingi yüksekse "lagim çok yüksek" gibi ifadeler kullanır. Veya o an oynanmakta olan haritada performans sorunu yaşıyorsa "bu harita çok lagli" diyebilir, fakat lagin haritayla alakası yoktur.
Lamer
Oyun dünyasında kullanımı diğer kişileri rahatsız edici olgunlaşmamış davranışlar sergileyen kişilere verilen ad şeklindedir. Bu terim de anlamı dışında çokca kullanılmaktadır. Kısaca, insanlar hoşlarına gitmeyen davranışlar sergileyen kişilere lamer denmeye başlamıştır
Loss
Packet Loss'un kısa söylenişidir, asıl kısaltması PL'dir. Türkçe'ye paket kaybı olarak tercüme edilebilir. Sunucuyla aranızda gidip gelen veri paketlerinin kaçının adresine ulaşmadığını gösterir. Oyunu kesik kesik oynamanıza neden olabilir. Loss miktarınızı console'da net_graph 3 yazarak öğrenebilirsiniz. İdeal durum, 0 olmasıdır
Kick
Bir oyun sunucusundan atılma durumu
Ping
Bilgisayarınızdan yollanan veri paketlerinin karşı tarafa ulaşıp dönme süresinin milisaniye cinsinden ölçümüdür. Pinginiz ne kadar düşük olursa o kadar rahat oynarsınız.
Reload
Merminiz bittiğinde veya azaldığında silahınızın şarjörünü değiştirmek
Rush
Takım halinde hızlıca hücum yapmak
Skin
Oyun sırasındaki dış görünüşünüz.
Sniper
Dürbünlü bir sniper silahı ile uzak mesafedeki kişileri vurmaya çalışan keskin nişancı
Sote
Bir kişinin bir yerde saklanmak suretiyle oyun boyunca oradan geçecek birisini vurmayı beklemesine denir
Spectator
Seyirci olarak tercüme edilebilir. CS'de öldüğünüz zaman diğer round başlayana kadar spectator olursunuz. Ayrıca bir sunucuya bağlandığınızda da oynamak yerine spectator, yani izleyici olabilirsiniz
Strafe
Sağa sola doğru yan yan gitme
Sux: İşe yaramaz, dandik, sıkıcı, baygın demektir.
Pusu
Düşman gördüğünüz veya farkettiğinizde onu vurmak için saklanmak, tuzak kurmaktır. Sote ile farkı iyi anlaşılmalıdır
Pro
Son zamanlarda oyuncuların de_prodigy adlı harita için kullandığı kısaltma
Rulaz: İngilizce "Rulez" kelimesinden türemiştir. Hükmeden anlamındadır. Ayrıca en iyi en süper anlamına da gelmektedir.
T
Terrorist'in kısaltmasıdır
TK
Team Killer'ın kısaltmasıdır, FF (Friendly Fire) açık olan sunucularda takım arkadaşını öldüren kişilere verilen addır. Team Kill olarak da kullanılabilir, bu da takım arkadaşını vurmak demektir.
Walk: Yürüme.
de : bomb/defuse
fy : fight yard
ka : knife arena
he : grenade war
as : assassination/VİP
fun,aim,dm,cb,cs,awp,sj,es vb...
KOMUTLAR
Şimdi anlataca ım komutlarla Counter-Strike oyununu daha da iyi bir hale getireceksiniz ve de bir arkadaşınızda veya bir internet cafede gördü ünüz de işik ayarları kendi kendinize de yapabileceksiniz. Komutları 3 bölüme ayırdım. Server komutlarında, server ile ilgili bütün ayarları bulabilirsiniz. (harita süresi, oyun başlarken bekleme süresi, round süresi..) Oyuncu komutlarında ise, kişisel ayarları bulabilirsiniz. (crosshair rengini, haritada kalan zamanı, radar açıp kapatmak..) Admin komutlarında ise, bir adminin aradı ı bütün admin mod komutları vardır. (map de iştirme, oyuncu kickleme, süre uzatma..)
Komutlar Ne İşe Yarar ?
Komutlar, Counter-Strike oyununu modifiye etmek (editlemek, kişiselleştirmek) için gerekli kelimelerdir. Bu kelimeler sayesinde oyunu diledi iniz gibi de iştirecek ve kendi sevdi iniz biçimde oynayabileceksiniz. Tek yapmanız gereken bu yazıyı iyice okumak.
Nasıl Kullanacağım ?
Öncelikle ilk adım, bu komutları iyi ezberlemek ya da bir ka ıda geçirmek olacaktır. Çünkü oyuna girdi inizde çıkıp sitemizden okuyup tekrar oyuna girmek sizi yavaşlatacaktır. Daha sonra ikinci adımınız da bir sonraki sayfadaki komutları iyi okumak olacaktır. Bu komutları oyundayken "é" tuşuna basarak konsolu indiriniz. Komutları tek tek girip oyunu de iştirmenin zevkini çıkarın. Gerisi size kalmış ister Fun mode u açar düşmanlarınızın vücutlarını mavi, kırmızı, sarı gibi renklerle boyarsınız ister terroristlerin eline bir maytap verip ölece dolaştırırsınız
cl_sidespeed 999 : Yana Yürüyüş Hızını Arttırır. cl_backspeed 999 : Geri Yürüyüş Hızını Arttırır. cl_forwardspeed 999 : İleri Yürüyüş Hızını Arttırır. cl_bob 0 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_bobcycle 0 : Silah Yürürken Gidip Gelmez cl_bobup 0 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_lw 1 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_lc 1 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_dlmax 128 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_dynamiccrosshair 0 : Hedef Artısı Ateş Edildiğinde Eskisi Gibi Fazla Açılmaz con_color ''xxx xxx xxx'' : Yazıların Rengini Değiştirir. x Yerine Herhangi Sayılar Yazıalcak... gamma x : Oyunun Aydınşığını Ayarlar. x Yerine Herhangi Sayılar Yazıalcak... mp_changelevel x : Oyunda İken Map Değiştirme x Yerine Herhangi Map Adı Yazıalcak... mp_roundtime x : Oyunda Roundların Kaç Dakka Olacağını Ayarlar x Yerine Herhangi Sayılar Yazıalcak... cl_observercrosshair 0/1 : Oluyken crosshair'in gozukmesini veya gozukmememisini saglar.
cl_hidefrags 0/1 : Diger oyuncularin frag/olumlerini gosterir veya gizler.
drawradar : Radari acar.
hideradar : Radari gizler.
timeleft : Harita degisimine ne kadar zaman kaldigini gosterir.
net_graph 0/1/2/3/4/5 : Oyun sirasindaki ping, packetloss, fps ve giren cikan bilgiyi gosterir.
net_graphpos x : Grafigi x olarak yazilan sayinin denk geldigi pozisyona tasir.
cl_allow_download 0/1 : Sunucudan dosya alimini acar/kapar.
cl_download_ingame 0 : Yukaridaki islemin oyun icinde olup olmayacagini belirler.
cl_allow_upload 0/1 : Sunucuya dosya gondermeye izin verir/engeller.
fakelag x
inginizi sanal olarak x kadar arttirarak lag yaratir.
fakeloss x : Packetloss oranini sanal olarak x kadar arttirarak lag yaratir.
retry: Sunucudan dusmeden tekrar baglanmayi saglar.
connect x : x numarali IP adresindeki ya da domain adindaki sunucuya baglanir.
reconnect : Sunucudan dusup tekrar baglanmaya yarar.
disconnect : Oyuncuyu sunucudan dusurur.
crosshair 0/1 : Crosshair'i gosterir/gizler.
exec x : x adli cfg dosyasini calistirir.
hud_centerid 0/1 : Oyunculara baktiginizda isimlerinin gozukup gozukmemesini saglar.
hud_fastswitch 0/1 : Silah degistirme isleminin hizini belirler.
hud_saytime_text x : Yazilarin ekranda ne kadar sure kalacagini belirler.
Bir Teşekkür Yeter
Konu SAbit olursa sevinirim
CS TARİHİ
Herşey 1999 Martında Gooseman ile cliffe'nin Anti-Terörizm konulu yeni bir Half-Life mod'u yapmak için konuşmalarıyla başladı. Öncelikle isim beğenildi. Counter-Strike olmasaydı neler mi olurdu? Counterrorism, Strike Force, fRAG HEADS, Counter-Terror, Terrorist wars, Terror-Force, veya Counter Force.
Planethalflife.com'da site için hazırlıklar sürerken, bu mod kısa sürede bir çok kişinin ilgi odağı oldu ve ilk beta 19 Haziran 1999'da kullanıcılara sunuldu. İlk başta birbirine çok benzer iki model olduğundan hangisi terörist, hangisi CT karıştırıldığı söyleniyordu. Eylül 1999'da şimdiki Leet (L337) modelinin ilk versiyonu olan Arab eklendi.
Beta 4 ile beraber, yeni telsiz komutları eklendi. Arada geçen her beta versiyonda silahların bir kısmı değiştirildi, yenileri eklendi. Gelen isteklere göre CS takımı kuşkusuz en çok ilgi çeken multiplayer modunu yeniledi. Suikast, Bombalama ve Kaçış senaryoları eklendi. Modeller giderek biraz daha gerçeğe yakınlaştırılıp, modipi arttırılıyordu.
Haziran 2000'de ***rra, Counter-Strike'ı paketlerine eklemeye başlamıştı bile.
8 Kasım 2000 tarihi, CS için bir dönüm noktası olma şerefini, beta kısımlarını bırakmasıyla aldı. Oyunher yönüyle baştan yaratılmış, modeller Half-Life'ın tarihinde gördüğü en iyi halini almış, yeni silahlar eklenmiş, 4'ü CT, 4'ü T olmak üzere 8 skini seçebileceğiniz ve ülkemiz için ne yazikki geçerli olmasa da para ile satılsaydı, oyun tarihinde en çok satabilecek düzeye gelmişti.
13 Mart 2001 de oyunda bulunan bugların düzeltilmesi ve 512'lik kaplama teknolojisi kullanılarak hazırlandı. 1.1 versiyonu gerek görsel zenginlik, gerekse minimum bug ile piyasaya sunuldu.
URL=http://img859.imageshack.us/i/7yeyepv.jpg/]

Uploaded with ImageShack.us
Ayrıca ;
Counter-Strike'ın dünyadaki ilk testerlarından birinin bir Türk olduğunu, ve o kişinin şu anda Sanane Inc.'in kurucularından olduğunu
Türkiye'de Counter-Strike'ın Beta 3.1den beri oynandığını
Türkiye'nin ilk Counter-Strike sunucusunun Sanane Inc. olduğunu
Türkiye'nin ilk Counter-Strike clanının F (For***tens) olduğunu
ANet'in Counter-Strike sunucularını oyunculardan gelen yoğun istek üzerine açtığını
Beta 3.1 zamanında tek sunucu olmasına ve oyuncu kapasitesinin 8 olmasına rağmen hiçbir zaman tam dolu olmadığını
Oynadığınız sunucuların hepsinin CD-KEY gerektirmeden Counter-Strike oynamanız için "*****"li olduğunu
Bu *****leri "Basilio Cat" nickli bir Rus'un hazırladığını
Türkiye'deki ikinci açılan Counter-Strike sunucusunun Turk.Net'e ait oldugunu
Sanane Inc.'in Kasım 1997'den beri açık olduğunu
Eskiden KabloNET olmadığı için Counter-Strike'ın netten daha eşit bir ortamda oynandığını
Counter-Strike Beta 1.0'dan bugüne kadar CS'de bulunan tek haritanın cs_***ge oldugunu
Ve bu haritayı yapanın 17 Aralık 2000 tarihinde intihar ettiğini
Beta 1.0'da sadece 4 harita ve 9 silah olduğunu
Bıçağın Counter-Strike'a Beta 3.0 ile eklendiğini
Skor tablosunun eskiden daha farklı olduğunu
"de" senaryolarının Beta 4.0 ile eklendiğini
Beta 4.0'dan önce HE Grenade olmadığını
SAS modelinin Beta 5.0 ile eklendiğini
Eskiden round bitse bile silahların yerde kaldığını ve insanların her elin başında bedavaya silah kapmak için rush yaptığını
Eskiden rehinelerin otomatik olarak kurtarılmadığını, kurtarma noktasına getirdikten sonra ayrıca bir tuşa basmanız gerektiğini
Eskiden her silahın değişik mermisi olduğunu ve hangi silahın hangi mermiyi kullandığını ezberlemeniz gerektiğini, yoksa boşuna para harcadığınızı
Eskiden C4'un haritanın her yerine konabildigini
Eskiden defuse kit'in satın alınamadığını, her el başında birkaç CT'ye rastgele verildiğini
Beta 5.0 ile webde veya readme dosyasında açıklanmayan ve bir süpriz harita olan cs_iraq'ın eklendiğini
Sonradan bu haritanın son anda eklendiğini ve readme'ye eklenmesinin unutulduğunu
Eskiden öldüğünüzde hayalet oldugunuzu ve diğer hayaletleri sarı veya mavi ucan toplar olarak gördüğünüzü
Daha sonra bunun serveri göçerttiği için kaldırıldığını
Beta 6.0 ile es (escape) oyun tipinin eklendiğini
Bu oyun tipinde Terroristlerin belirtilen bir noktaya ulaşmaya çalıştığını fakat daha sonra bu oyun tipinin beğenilmediği için kaldırıldığını
Beta 6.0'dan önce oyuncuların iki katı hızlı hareket ettiğini
Ve bıçağı çıkararak hareket ettiğinizde daha hızlı gittiğinizi
Radarın Beta 6.0 ile eklendiğini
Sürülebilir arabaların Beta 7.0 ile eklendiğin
Eskiden bazı silahların (colt, commando) 200 mermi aldığını
Türkiye'de hilenin ilk kez Half-Life 1.0.0.3 sürümü zamanında yapıldığını
Ve Türkiye'nin ilk hilecisinin şu anda hala bir sunucuda admin olduğunu
[IMG]http://img193.imageshack.us/img193/1404/cs500lz7.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Sesler ve ses sistemi
[IMG]http://img268.imageshack.us/img268/6624/81876408.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Counter-Strike gibi, benzerleriyle kıyaslandığında oldukça yavaş oynanan bir oyunda seslerin oyunun önemli parçası olduğunu unutmamak lazım. Yeterli harita bilgisiyle ve sesleri dikkatle dinleyerek herkesin o an nerede olduğunu elinizle koymuş gibi bilebilirsiniz.
Çoğu kişi kendilerine bilgisayar sistemi kurarken oyunların yüksek performansta çalışmasını sağlamak için özellikle işlemci ve ekran kartına yatırım yapar, ancak o sırada ses kartı hep ihmal edilir. Oysa ses kartı da oyunun kaderini etkileyen donanım parçalarından biridir. İdeal durum, a3d destekleyen bir ses kartına sahip olmak olsa da; en azından Sound Blaster Live serisi bir ses kartı alarak eax özelliğinden faydalanmanızı öneririm. Creative firmasının piyasaya sürdüğü Sound Blaster Audigy serisi kartlar ile ise mükemmele yakın ses performansı elde edebilirsiniz. Denedikten sonra aradaki farkı siz de göreceksiniz. Ses kartından sonraki konu ise ses sisteminiz. Konu oyunlar olunca, ses sistemlerinde iş tersine dönüyor. Her zaman en pahalı olan en ideal çözüm değildir. 5+1 bir hoparlör sistemi size film izlerken şahane bir ortam hazırlayabilir, fakat oyun oynarken tüm sesleri algılayıp seçebilmeniz için en ideal çözüm kulaklık kullanmanızdır. Evindeki pek muhteşem ses sisteminde, benim kulaklıkla duyduğum sesleri duyamayıp da hile yaptığımı iddia edenlerle çok karşılaştım.
Ce-ee!
Ses dinlemekten konu açılmışken "ce-ee" den söz etmemek olmaz. Bir duvarın bitiş yeri veya köşenin ucunda ve görünmeyecek şekilde ve duvara yüzünüz dönük şekilde beklersiniz. Elinizdeki silaha göre namlunuzu da en uygun pozisyona getirirsiniz. Karşıdan gelen ayak sesleri size yeteri kadar yaklaştığında ateş ederek köşeden çıkıp ce-ee yaparsınız ve hiç beklemedikleri anda karşınızdakileri öldürürsünüz. Bunu yaparken en çok zamanlamaya dikkat etmelisiniz. Çok erken çıkarsanız aradaki mesafe fazla uzun olacağından ıskalayabilir ve karşınızdakilere sizi vurma şansı verebilirsiniz; geç çıkarsanız da duvarın arkasında biri olması ihtimaliyle o tarafa doğru yönelecek oyuncular tarafından gafil avlanan siz olursunuz. İdeal zamanlama, aradaki mesafenin tam ortasında yakalamaktır.
Hud_Centerid
Centerid, o an crosshairinizin yönelmiş olduğu alandaki herhangi bir oyuncunun hitbox'ına (yani normalde göremediğiniz, fakat sizin karşı tarafı vurduğunuzu oyunun algılamasını sağlayan kutucuklara) denk geldiğinde ekranın ortasında o oyuncunun nickini görmenizi sağlayan değişkendir. Bu sayede:
I-) 14-15 inch monitörünüzle zar zor seçebildiğiniz uzaktaki hedefleri ayırt edebilir ve vurabilirsiniz.
II-) Flash grenade yediğinizde veya smoke grenade dumanının içinde ekranınız bembeyazken bile bir oyuncu hedef alanınıza girdiğinde, ismini ekranın ortasında görebilir ve vurabilirsiniz.
2-)Püf Noktaları Sahte şarjör değiştirme (Fake Reload)
[IMG]http://img813.imageshack.us/img813/1792/5399t1s.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Silahınızın şarjörünü değiştirirken ederken bir diğer silaha geçince şarjör değiştirme işlemi kesilir ve tekrar aynı silaha geçtiğinizde değiştirme işlemine hiç başlamamış gibi şarjörünüzde aynı miktar mermi kalmış durumda devam edebilirsiniz. Peki bu ne işe yarar:
Rakip takımın oyuncularıyla yakın mesafede yalnız kaldığınız takdirde uzaktan birkaç mermi sıkıp saklanır ve silahınızın şarjörünü değiştirmeye başlarsınız. Karşınızdakiler yeterince açıkgöz ise, bunun sesini duyup sizi aciz durumda yakalamak üzere üstünüze gelirler. Bu sırada hızlıca tabanca veya bıçağa geçip tekrar aynı silahınıza geçersiniz ve kalan mermilerinizle onları gafil avlarsınız.
Aynı şekilde hızlı silah değiştirmeyi çatışmanın ortasında şarjör değiştirir durumda kaldığınızda yapabilirsiniz. Şarjör değiştirirken yakalanıp glock tabancası şansınızı denemek yerine hızlıca değişiklik yaparak ak47 tüfeğinizle kalan son 5-6 kurşunla karşınızdakini rahatça öldürebilirsiniz.
Duvar ve kutu arkası taramak
Kuytu köşelerde menzilenmiş ve önünden geçecek dikkatsiz bir oyuncuyu rahatça öldürmeyi planlayan sotecileri gafil avlayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken bu amaçla çok kullanılan kutu arkaları ve kuytu yerlere duvarı delebilen bir silah ile 1-2 el ateş açmaktır. Eğer arkasında birisi varsa, vurulma sesini duyacaksınız ve bu durumda kendinizi hiç riske atmadan rahatça onu etkisiz hale getirebileceksiniz.
Ayrıca, haritaların kuşbakışı görüntüleri üzerinde çalışarak hangi duvardan sıkarsanız mermilerinizin nereye gideceğini öğrenebilirsiniz. Counter-Strike oyununda var olan tek kat bir duvara karşı atacağınız mermiler duvarın kalınlığı her ne olursa olsun diğer tarafa geçebilmektedir. Hal böyle olunca, karşı karşıya çatışmaktansa, öbür tarafında rakip takım oyuncularının olabileceği duvarlara mermi sıkmak, rakiplerinizi öldürmeseniz bile canlarını azaltmanızı ve avantaj elde etmenizi sağlayacaktır.
[IMG]http://img263.imageshack.us/img263/3639/resim2ep.jpg[/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Bazı CS Terimleri
Ban
Bir oyun sunucusuna girmenizin yasaklanması, sürekli olarak atılmanız
Bunny
Bunny Jumping veya Bunny Hopping olarak da geçer. Half-Life'ın bir bug'ından yararlanarak oyuncunun normalde gidebileceği hızdan çok daha hızlı olarak bir tavşan gibi sağa sola zıplayarak gitmesi. Counter-Strike 1.3 sürümünde kaldırıldı.
Camper
Sotecinin ingilizcesi
CS
Counter-Strike'ın kısaltmasıdır
CT
Counter-Terrorist'in kısaltmasıdır
FPS
Frames Per Second'ın kısaltmasıdır. Yüksek olması avantajınızadır, düşük FPS lag'e benzer, oynamanızı ve crosshairi çevirmenizi güçleştirir, okunun akıcılığı kaybolur. Bir de quake, unreal, hl gibi oyun türleri için kullanılan "fps" ibaresi vardır. Bu da, "First Person Shooter" anlamına gelir.
Headshot, HS
Birisini kafasından vurmak ve kafasının parçalanarak ölmesine neden olmaktır
Lag
Sunucuyla aranızda oluşan kısa süreli bağlantı kopması durumlarıdır. Zaman zaman uzun süreli lagler de yaşanabilir; hatta bağlantı sorununda dolayı oyundan düşebilirsiniz. Çoğu kişi bunu pingle karıştırır ve pingi yüksekse "lagim çok yüksek" gibi ifadeler kullanır. Veya o an oynanmakta olan haritada performans sorunu yaşıyorsa "bu harita çok lagli" diyebilir, fakat lagin haritayla alakası yoktur.
Lamer
Oyun dünyasında kullanımı diğer kişileri rahatsız edici olgunlaşmamış davranışlar sergileyen kişilere verilen ad şeklindedir. Bu terim de anlamı dışında çokca kullanılmaktadır. Kısaca, insanlar hoşlarına gitmeyen davranışlar sergileyen kişilere lamer denmeye başlamıştır
Loss
Packet Loss'un kısa söylenişidir, asıl kısaltması PL'dir. Türkçe'ye paket kaybı olarak tercüme edilebilir. Sunucuyla aranızda gidip gelen veri paketlerinin kaçının adresine ulaşmadığını gösterir. Oyunu kesik kesik oynamanıza neden olabilir. Loss miktarınızı console'da net_graph 3 yazarak öğrenebilirsiniz. İdeal durum, 0 olmasıdır
Kick
Bir oyun sunucusundan atılma durumu
Ping
Bilgisayarınızdan yollanan veri paketlerinin karşı tarafa ulaşıp dönme süresinin milisaniye cinsinden ölçümüdür. Pinginiz ne kadar düşük olursa o kadar rahat oynarsınız.
Reload
Merminiz bittiğinde veya azaldığında silahınızın şarjörünü değiştirmek
Rush
Takım halinde hızlıca hücum yapmak
Skin
Oyun sırasındaki dış görünüşünüz.
Sniper
Dürbünlü bir sniper silahı ile uzak mesafedeki kişileri vurmaya çalışan keskin nişancı
Sote
Bir kişinin bir yerde saklanmak suretiyle oyun boyunca oradan geçecek birisini vurmayı beklemesine denir
Spectator
Seyirci olarak tercüme edilebilir. CS'de öldüğünüz zaman diğer round başlayana kadar spectator olursunuz. Ayrıca bir sunucuya bağlandığınızda da oynamak yerine spectator, yani izleyici olabilirsiniz
Strafe
Sağa sola doğru yan yan gitme
Sux: İşe yaramaz, dandik, sıkıcı, baygın demektir.
Pusu
Düşman gördüğünüz veya farkettiğinizde onu vurmak için saklanmak, tuzak kurmaktır. Sote ile farkı iyi anlaşılmalıdır
Pro
Son zamanlarda oyuncuların de_prodigy adlı harita için kullandığı kısaltma
Rulaz: İngilizce "Rulez" kelimesinden türemiştir. Hükmeden anlamındadır. Ayrıca en iyi en süper anlamına da gelmektedir.
T
Terrorist'in kısaltmasıdır
TK
Team Killer'ın kısaltmasıdır, FF (Friendly Fire) açık olan sunucularda takım arkadaşını öldüren kişilere verilen addır. Team Kill olarak da kullanılabilir, bu da takım arkadaşını vurmak demektir.
Walk: Yürüme.
de : bomb/defuse
fy : fight yard
ka : knife arena
he : grenade war
as : assassination/VİP
fun,aim,dm,cb,cs,awp,sj,es vb...
KOMUTLAR
Şimdi anlataca ım komutlarla Counter-Strike oyununu daha da iyi bir hale getireceksiniz ve de bir arkadaşınızda veya bir internet cafede gördü ünüz de işik ayarları kendi kendinize de yapabileceksiniz. Komutları 3 bölüme ayırdım. Server komutlarında, server ile ilgili bütün ayarları bulabilirsiniz. (harita süresi, oyun başlarken bekleme süresi, round süresi..) Oyuncu komutlarında ise, kişisel ayarları bulabilirsiniz. (crosshair rengini, haritada kalan zamanı, radar açıp kapatmak..) Admin komutlarında ise, bir adminin aradı ı bütün admin mod komutları vardır. (map de iştirme, oyuncu kickleme, süre uzatma..)
Komutlar Ne İşe Yarar ?
Komutlar, Counter-Strike oyununu modifiye etmek (editlemek, kişiselleştirmek) için gerekli kelimelerdir. Bu kelimeler sayesinde oyunu diledi iniz gibi de iştirecek ve kendi sevdi iniz biçimde oynayabileceksiniz. Tek yapmanız gereken bu yazıyı iyice okumak.
Nasıl Kullanacağım ?
Öncelikle ilk adım, bu komutları iyi ezberlemek ya da bir ka ıda geçirmek olacaktır. Çünkü oyuna girdi inizde çıkıp sitemizden okuyup tekrar oyuna girmek sizi yavaşlatacaktır. Daha sonra ikinci adımınız da bir sonraki sayfadaki komutları iyi okumak olacaktır. Bu komutları oyundayken "é" tuşuna basarak konsolu indiriniz. Komutları tek tek girip oyunu de iştirmenin zevkini çıkarın. Gerisi size kalmış ister Fun mode u açar düşmanlarınızın vücutlarını mavi, kırmızı, sarı gibi renklerle boyarsınız ister terroristlerin eline bir maytap verip ölece dolaştırırsınız
cl_sidespeed 999 : Yana Yürüyüş Hızını Arttırır. cl_backspeed 999 : Geri Yürüyüş Hızını Arttırır. cl_forwardspeed 999 : İleri Yürüyüş Hızını Arttırır. cl_bob 0 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_bobcycle 0 : Silah Yürürken Gidip Gelmez cl_bobup 0 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_lw 1 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_lc 1 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_dlmax 128 : Görüntüde Birşey Değişmiyor Ama Adam Vurmdak Daha Kolay Oluyor cl_dynamiccrosshair 0 : Hedef Artısı Ateş Edildiğinde Eskisi Gibi Fazla Açılmaz con_color ''xxx xxx xxx'' : Yazıların Rengini Değiştirir. x Yerine Herhangi Sayılar Yazıalcak... gamma x : Oyunun Aydınşığını Ayarlar. x Yerine Herhangi Sayılar Yazıalcak... mp_changelevel x : Oyunda İken Map Değiştirme x Yerine Herhangi Map Adı Yazıalcak... mp_roundtime x : Oyunda Roundların Kaç Dakka Olacağını Ayarlar x Yerine Herhangi Sayılar Yazıalcak... cl_observercrosshair 0/1 : Oluyken crosshair'in gozukmesini veya gozukmememisini saglar.
cl_hidefrags 0/1 : Diger oyuncularin frag/olumlerini gosterir veya gizler.
drawradar : Radari acar.
hideradar : Radari gizler.
timeleft : Harita degisimine ne kadar zaman kaldigini gosterir.
net_graph 0/1/2/3/4/5 : Oyun sirasindaki ping, packetloss, fps ve giren cikan bilgiyi gosterir.
net_graphpos x : Grafigi x olarak yazilan sayinin denk geldigi pozisyona tasir.
cl_allow_download 0/1 : Sunucudan dosya alimini acar/kapar.
cl_download_ingame 0 : Yukaridaki islemin oyun icinde olup olmayacagini belirler.
cl_allow_upload 0/1 : Sunucuya dosya gondermeye izin verir/engeller.
fakelag x

fakeloss x : Packetloss oranini sanal olarak x kadar arttirarak lag yaratir.
retry: Sunucudan dusmeden tekrar baglanmayi saglar.
connect x : x numarali IP adresindeki ya da domain adindaki sunucuya baglanir.
reconnect : Sunucudan dusup tekrar baglanmaya yarar.
disconnect : Oyuncuyu sunucudan dusurur.
crosshair 0/1 : Crosshair'i gosterir/gizler.
exec x : x adli cfg dosyasini calistirir.
hud_centerid 0/1 : Oyunculara baktiginizda isimlerinin gozukup gozukmemesini saglar.
hud_fastswitch 0/1 : Silah degistirme isleminin hizini belirler.
hud_saytime_text x : Yazilarin ekranda ne kadar sure kalacagini belirler.
Bir Teşekkür Yeter
Konu SAbit olursa sevinirim