Meslekler

17
EXE RANK

-k1nq`LioN*

Fexe Kullanıcısı
Puanları 0
Çözümler 0
Katılım
15 Ocak 2010
Mesajlar
17,143
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
-k1nq`LioN*
Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmenliği

Programın Amacı

Aile ekonomisi ve beslenme öğretmenliği progr*****n amacı, ortaöğretim okullarında aile ekonomisi ve beslenme öğretmenliği konusunda eğitim yapacak öğretmenleri yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Aile ekonomisi ve beslenme öğretmenliği programında, genel biyoloji, insan anatomisi ve fizyolojisi, ana çocuk sağlığı ve aile planlaması, birey ve öğrenme süreçleri, beslenme ilkeleri, ev ve kurum araçları, besin hazırlama, yemek planlama ve servis, ev tekstili, toplum beslenmesi, pazarlama gibi alan dersleri okutulur ve uygulama yaptırılır.

Ayrıca program boyunca, eğitim psikolojisi, genel öğretim metotları, özel öğretim metotları, ölçme- değerlendirme ve rehberlik gibi öğretmenlik meslek bilgisi dersleri de verilir.



Gereken Nitelikler

Aile ekonomisi ve beslenme öğretmeni olmak isteyenlerin sosyal ve fen bilimlerine ilgili kimseler olmaları gerekir.

Düşüncelerini başkalarına etkili bir biçimde aktarabilme, başkaları ile iyi iletişim kurabilme, iyi bir öğrenme ortamı sağlayabilme, kendini ve çevresindekileri geliştirme çabasında olma da aile ekonomisi ve beslenme öğretmenlerinde aranan özelliklerdir

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Aile ekonomisi ve beslenme öğretmenliği progr***** bitirenlere “Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğretmeni” unvanı verilir.

Aile ekonomisi ve beslenme öğretmeni görev yaptığı okulda öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır. Bunun için uygun öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir ve başarıyı artırıcı önlemler alır, mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim programlarına yansıtılmasına çalışır.

Çalışma Alanları

Aile ekonomisi ve beslenme öğretmenleri, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı liselerde öğretmen olarak çalışabilecekleri gibi toplu yemek yenen kamu ve işyerlerinde de çalışma olanağına sahiptirler
 
Bankacılık ve Finans

Programın Amacı

Bankacılık ve finans progr*****n amacı, bankalarda ve çeşitli finans kuruluşlarında çalışacak elemanları yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Bankacılık ve finans programında matematik, hukuk, iktisat, istatistik ve muhasebe alanlarındaki derslerden başka kredi politikası, yatırım bankacılığı, finansal piyasalarda modelleme ve tahmin, merkez bankacılığı, ticari bankalarda finans yönetimi, banka muhasebesi ve raporlama, mali hukuk ve vergi politikası gibi dersler okutulmakta ve proje çalışması yaptırılmaktadır.

Gereken Nitelikler

Bankacılık ve finans programında okumak isteyenlerin matematik ve ekonomiye ilgili ve bu alanlarda başarılı, başkaları ile iyi iletişim kurabilen, sabırlı, dikkatli, yeniliklere açık ve gerilime dayanıklı kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Bankacılık ve finans progr***** bitirenlere “Lisans Diploması” verilir. Mezunlar kamu sektöründe ve özel sektörde müşteri temsilcisi, banka müfettişi, borsalarda dealer, broker gibi unvanlarla görev alabilirler ve çalıştıkları kuruluşların çeşitli işlemlerini yürütürler.



Çalışma Alanları

Ülkemizde bankacılık ve finans sektörünün gelişmesi ile birlikte bu alanda yetişen elemanlara duyulan gereksinme de artmıştı. Son zamanlarda bu alanlarda kriz yaşanmakta olup banka ve şube sayısının azaltılmasından söz edilmektedir. Sektörde biraz küçülme olsa da iyi yetişmiş bankacıların iş bulma sorunlarının olmayacağı söylenebilir
 
Bilgisayar Öğretmenliği

Programın Amacı

Bilgisayar öğretmenliği progr*****n amacı teknik liselerde, endüstri meslek liselerinde ve yaygın eğitim kurumlarında bilgisayar konusunda eğitim yapacak öğretmenleri yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Bilgisayar öğretmenliği programında temel fizik ve matematik, devre elemanları ve ölçü aletleri, bilgisayar programlama, mikroişlemci, elektrik ve manyetik alanlar, bilgisayar destekli devre tasarımı gibi alan dersleri verilir.

Ayrıca, eğitim psikolojisi, genel öğretim metotları, bilgisayar öğretimi, özel öğretim metotları, mesleki teknik eğitimin esasları, ölçme ve değerlendirme ve rehberlik gibi öğretmenlik meslek bilgisi dersleri de okutulur ve uygulama yaptırılır.

Gereken Nitelikler

Bilgisayar öğretmeni olmak isteyenlerin üst düzeyde sayısal yeteneğe sahip, sistematik düşünebilen, mantık ve matematik konularında başarılı kimseler olmaları gerekir

Ayrıca düşüncelerini başkalarına etkili bir biçimde aktarabilme, iyi bir öğrenme ortamı sağlayabilme,dikkatli, işine özenli olma, insanlarla iyi iletişim kurabilme, kendini ve çevresini geliştirme istek ve çabasında olma bilgisayar öğretmeni olmak isteyenlerde aranan özelliklerdir



Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Bilgisayar öğretmenliği progr***** bitirenlere “Teknik Öğretmen” unvanı verilmektedir.

Mezunlar “Bilgisayar Öğretmeni” olarak örgün ve yaygın eğitim kurumlarında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından,öğrencilerin yaş düzeyleri ve okulun amaçları dikkate alınarak hazırlanan öğretim programı çerçevesinde, bilgisayar konusunda teorik ve pratik dersler verir, öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, öğrenci sorunları ile ilgilenir ve giderilmesine çalışır, kendini ve mesleğini geliştirici çalışmalar yapar, alanındaki gelişmelerin öğretim programlarına yansıtılması için girişimlerde bulunur.

Çalışma Alanları

Bilgisayar öğretmenlerinin başlıca çalışma alanı Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı teknik liseler, endüstri meslek liseleri ve yaygın eğitim kurumlarıdır. Bilgisayar her alanda kullanılan bir araç olduğundan bilgisayar sistemleri öğretmenleri genel eğitim veren okullarda da öğretmen olarak görev alabilirler, özel sektöre bağlı eğitim kurumları ile işletmelerde de çalışma olanağı bulabilirler, kendileri özel iş yeri açabilirler
 
Avrupa Birliği İlişkileri

Programın Amacı

Avrupa birliği ilişkileri progr*****n amacı, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne tam üyelik sürecinde çeşitli alanlardaki düzenlemeler konusunda eğitim yapmaktır.



Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Avrupa birliği ilişkileri programında matematik, bilgisayar, ekonomi, Avrupa tarihi, Türkiye Cumhuriyeti tarihi, genel eğitim, İngilizce konuşma ve yazma gibi temel derslerden başka küreselleşme, Avrupa Birliği kurumları, uluslararası ekonomi ve ekonomik bütünleşme, Avrupa Birliği tarım politikası Avrupa Birliği hukuku, uluslararası kamu hukuku, ekonomik ve mali birlik, insan hakları hukuku gibi dersler okutulmaktadır.



Gereken Nitelikler

Avrupa Birliği ilişkileri programına girmek isteyenlerin sosyal bilimlere ilgili ve yabancı dil öğrenmeye hevesli, analitik düşünme gücüne sahip, yeniliklere açık, girişken ve yaratıcı kimseler olmaları gerekir.



Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Avrupa Birliği ilişkileri progr***** bitirenler Lisans Diploması alırlar. Mezunlar çeşitli kurumlarda değişik unvanlarla görev alır ve Avrupa Birliğine uyum süreci içinde ekonomik ve toplumsal yaşamımızda çeşitli kurumların yapılarında ve işleyişinde yapılması gereken değişikliklerin izlenmesi ile ilgili işleri yürütür.



Çalışma Alanları

Avrupa Birliği İlişkileri progr***** bitirenler Dışişleri Bakanlığı’nda, Avrupa ile ekonomik ve kültürel ilişkileri olan kamu kuruluşlarında ve özel sektörde çalışma olanağı bulabilirler
 
Bilgisayar Mühendisliği

Programın Amacı

Bilgisayar mühendisliği progr*****n amacı, bilgisayar sistemlerinin yapısı, tasarımı, geliştirilmesi ve bu sistemlerin kullanımları konularında eğitim yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Bilgisayar mühendisliği programında bilgisayar donanım yapısı, programlama dilleri, veri yapıları ve algoritmalar, sayısal çözümleme, veri tabanı sistemleri, mantıksal tasarım, mikro işleyiciler, veri iletişim, sistem çözümleme, yönetim bilişim sistemleri gibi meslek derslerinden ve matematik, istatistik, fizik, elektrik, elektronik, ekonomi, işletme yönetimi gibi temel destek derslerinden oluşur. Meslek dersleri laboratuar uygulamaları ile desteklenir.

Öğrenciler kuramsal ve uygulamalı dersler yanında, gerek üniversite bilgisayar merkezlerinde, gerekse üniversite dışında bilgisayar merkezi olan kuruluşlarda yaz stajları yaparlar.

Gereken Nitelikler

Bilgisayar mühendisliği programına girmek isteyenlerin normalin üstünde bir genel akademik yeteneğe, özellikle üstün bir sayısal düşünme mantıklı düşünme gücüne sahip, dikkatli, sabırlı ve yaratıcı kişiler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Bilgisayar mühendisliği progr***** bitirenlere "Bilgisayar Mühendisi" unvanı verilir. Bilgisayar mühendisleri çeşitli yönetim, endüstri ve hizmet alanlarında sistem çözümleyici ve uygulama programcısı, bilgisayar donanım ve yazılımı üreten ve pazarlayan firmalarda ve genellikle bilgiişlem merkezlerinde sistem programcısı, bilgiişlem merkezlerinde yönetmen, yönetim bilişim sistemleri alanında kurucu ve yönetici mühendis, veri tabanı yönetmeni, bilgisayar destekli endüstriyel sistemlerinin tasarımında ve gerçekleştirilmesinde araştırma-geliştirme mühendisi olarak görev alabilirler. Bu görevlerden ülkemizde en yaygın olanları programcılık ve sistem çözümleyicilik görevleridir. Veri tabanı yönetmeni hemen her türlü kuruluşta, gittikçe önem kazanan veri tabanı uygulamalarında veri tabanının yaratılması ve kullanımı ile ilgili konularda çalışır.

Programcı, bir işi bilgisayara yaptırmak ya da bir sorunu bilgisayar yardımıyla çözmek için gerekli işlemleri ve bu işlemlerin uygulama sırasını saptar, bilgisayara verilecek verilerin ve bilgisayardan elde edilecek sonuçların biçimini belirler, bir iş akış şeması hazırlar bu şemaya uygun olarak belirli bir programlama dilinde işlemlere karşı gelen komutları yazar, programın amaca uygun biçimde çalışıp çalışmadığını denetler, varsa eksikleri tamamlayıp yanlışları düzeltir, programı çalıştırır ve gerekirse programın çalışmasıyla ilgili olarak bilgisayar operatörlerine yönerge hazırlar.

Sistem çözümleyici belirli bir uygulama sistemiyle ilgili bilgi ve belge akışını, yapılması gereken işlemleri, işlem-zaman ilişkilerini çözümler, aksaklıkları ve darboğazları saptar, uygulamanın iyileştirilmesi için gerekli yöntemleri, kullanılacak araç ve gereci ve çalışacak personeli saptar, her aşamada yapılacak işlerle ilgili ayrıntılı yönergeler hazırlar ve karşılaşılabilecek güçlükler için önlemler alır.

Çalışma Alanları

Bilgisayar kullanımının hızla yaygınlaştığı ülkemizde bilgisayar mühendisliği bölümü mezunlarının yönetim, eğitim, endüstri, ticaret ve hizmet alanlarında faaliyet gösteren çeşitli kamu kuruluşları ile özel kuruluşlarda, bankalarda, üniversitelerde, bilgisayar donanım ve yazılımı üreten ve pazarlayan firmalarda çalışma olanakları vardır.

Bilgisayar mühendisliği progr***** bitirenler, öğretmenlik meslek bilgisi eğitimi de almış olmak koşulu ile meslek liselerinde bilgisayar alanı ile ilgili derslere öğretmen olarak da çalışabilirler
 
Biyokimya

Programın Amacı

Biyokimya progr*****n amacı, biyolojik bilimler, sağlık bilimleri, beslenme ve çevre olayları ile ilgili konularda eğitim yapmaktır.

Programda Yer Alan Belli Başlı Dersler

Biyokimya programı “Biyokimyagerlik” ve “Biyoteknoloji Ağırlıklı Kimyagerlik” olmak üzere iki alt dala ayrılmaktadır.

Biyokimya progr*****n ilk iki yılında hücre biyoloji, mikrobiyoloji, fizyoloji, histoloji, anorganik kimya, analitik kimya, matematik bilgisayar gibi dersler okutulmaktadır. İkinci yıldan sonra öğrenciler alt dallardan birine yönelmektedirler. Biyokimyagerlik dalına geçenler biyofizikokimya, enzimoloji, ilaç kimyası, beslenme, toksikoloji, klinik kimya, genetik, fermantasyon teknolojisi, endüstriyel hijyen, atık değerlendirmesi ve arıtma yöntemleri gibi dersleri okumakta ve uygulama yapmaktadırlar.

Gereken Nitelikler

Biyokimya alanında çalışmak isteyenlerin biyoloji ve kimya konularına ilgili ve bu alanlarda başarılı, bilimsel çalışmalara istekli, meraklı, görme sorunu olmayan kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Biyokimya progr***** bitirenlere bitirdikleri dala göre “Biyokimyager” veya “Biyoteknoloji Ağırlıklı Biyokimyager” unvanı verilmektedir.

Biyokimyagerler, biyokimya analiz bilimlerinde ve laboratuvarlarında sağlıkla ilgili testleri yapar, yeni test yöntemleri geliştirirler; gıda ve ilaç sektöründe kalite kontrol işlerini yaparlar; projelerin yürütülmesinde görev alırlar.

Çalışma Alanları

Mezunlar, gıda, ilaç, tıbbi kimyasal maddeler, tarım ilaçları, kozmetik ve deterjan sanayileri ve fermantasyon teknolojisine dayalı sanayi kollarında, üniversite, tıbbi tarımsal ve çevre araştırma merkezlerinin araştırma laboratuarlarında görev alabilirler
 
Biyoloji

Programın Amacı

Biyoloji progr*****n amacı canlıların evrimi, yeryüzünde dağılımı, anatomisi ve fizyolojisi konularında eğitim yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Biyoloji programında dört yıllık eğitim kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülür. Başlıca dallar botanik, zooloji, mikrobiyoloji, ekoloji başlıkları altında toplanabilir.

Botanik: Bitkilerin yapıları, yayılmaları gibi konularla ilgilidir.

Zooloji: Hayvanların yapısı, başlangıcı, yayılmaları ve genetiği gibi konuları içerir.

Ekoloji (Çevrebilim): Canlıların birbirleri ve çevre koşulları ile ilişkilerini içerir.

Mikrobiyoloji: Bütün mikroskobik canlılar (bakteriler, virüsler) ile ilgili konuları içerir.

Hidrobiyoloji: Sularda yaşayan canlılarla ilgili konuları içerir.

İlk yıl öğrencilere temel bilimler, genel biyoloji (kimya, fizik, biyometri ve jeoloji) konularında dersler verilir. İkinci, üçüncü ve dördüncü yıllarda botanik ve zooloji, hücre biyolojisi, genetik, fizyoloji, anatomi gibi alanlarda dersler verilir.

Öğrenciler laboratuarda uygulama çalışmaları yaparlar. Uygulama çalışmalarının bir bölümü de arazide yapılır.

Gereken Nitelikler

Biyoloji programına girmek isteyen bir kimsenin fen derslerinde başarılı olması gerekmektedir. Biyoloji alanında çalışacak kimse, meraklı bir gözlemci, sabırlı bir araştırmacı olmalıdır. Bu alanda çalışma bazen yıllarca sürecek araştırmaları gerektirir. Onun için, bu alana girmek isteyen bir kimsenin, her şeyden önce, doğayı sevmesi, canlılarla uğraşmaktan hoşlanması ve bilimsel çalışmalardan doyum sağlayan bir kimse olması beklenir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Biyoloji progr***** bitirenler "Biyolog" unvanına hak kazanırlar. Biyolog genellikle laboratuarlarda canlı veya ölü bitki, hayvan ve insanın hücre veya dokularının yapısını, çeşitli kimyasal etkiler sonucu bu yapıda meydana gelen değişiklikleri inceler.

Çalışma Alanları

Biyologlar günümüzde yoğun olarak Sağlık Bakanlığına ve SSK’ya bağlı hastanelerde, üniversitelerin tıp fakültelerinde, hidrobiyoloji araştırma merkezlerinde, Çevre Bakanlığına ve Orman, Tarım ve Köy İşleri Bakanlıklarına bağlı kuruluşlarda; özel sektörde, ilaç ve besin endüstrisinde çalışabilirler. Mezunlar Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans progr***** tamamladıkları taktirde Milli Eğitim Bakanlığına veya özel sektöre bağlı orta dereceli okullarda ve dershanelerde biyoloji öğretmenliği yapabilirler. Ancak kişinin fen bilgisi, çevre ve insan, araştırma teknikleri, trafik ve ilk yardım ve tarım derslerden birine atanabilmesi için bu alanda Bakanlığın yeterli sayacağı ölçüde dersler aldığını kanıtlaması gerekmektedir.



Biyoloji progr***** bitirenler, sağlık, çevre sorunları, beslenme ve eğitim gibi alanlarda çalışabilirlerse de iş bulma olanakları sınırlıdır. Araştırıcı olarak çalışmak isteyenlerin lisansüstü eğitim yapmaları gereklidir. Tarım, tıp, eczacılık, veterinerlik, biyologların uygulama alanlarıdır. Biyologlar, Orman, Tarım ve Köy İşleri Bakanlıklarına bağlı ulusal parklar ve bahçeler müdürlüklerinde görev yapabilirler. Bazı biyologlar Maliye ve Gümrük Bakanlığında görev almakta, gümrüklerde yurtdışına ***ürülen bitki ve hayvan türlerinin denetimini yapmaktadır.
 
Coğrafya

Programın Amacı

Coğrafya progr*****n amacı, , doğal çevrenin özellikleri ile çevre-insan ilişkileri, nüfus dağılımı ve ekonomik etkinlikler gibi konularda eğitim yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Coğrafya eğitiminin ilk iki yılında genel klimatoloji, jeomorfoloji, coğrafi kartografya, beşeri coğrafyaya giriş, genel ekonomik coğrafya, hidrografya ve bitki coğrafyası gibi genel coğrafya derslerine ve teorik bilgilere ağırlık verilmiştir. Son iki yılda ise, Türkiye jeomorfolojisi, uygulamalı jeomorfoloji, uygulamalı klimatoloji, toprak coğrafyası, Türkiye ekonomik coğrafyası, beşeri coğrafyada veri toplama ve değerlendirme yöntemleri, bölgesel Türkiye coğrafyası, ulaşım ve tarım coğrafyası gibi daha çok uygulamaya yönelik dersler okutulmaktadır. Ayrıca, coğrafya öğrencilerine başlangıçta harita bilgisi, grafik ve diyagram-çizim yöntemleri ile değerlendirilme gibi dersler verilir ve öğretim gezileri düzenlenir.

Gereken Nitelikler

Coğrafya alanında çalışmak isteyen bir kimsenin genel akademik yeteneğe, coğrafya yanında, biyoloji, jeoloji gibi doğal; sosyoloji, tarih gibi toplum bilimlerine ilgi duyması, doğayı incelemeye istekli olması gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Coğrafya bölümünü bitirenler "Coğrafyacı" unvanı ile görev alırlar.

Coğrafyacıların önemli bir kısmı öğretim, bir kısmı ise araştırma alanında çalışırlar ve yaptıkları iş de çalıştıkları kuruma ve çalışma alanına göre değişir.

Araştırma alanında çalışan coğrafyacı jeomorfoloji, iklim, bitki örtüsü, toprak, maden ve su kaynakları konularında incelemeler yapar. Coğrafyacı ayrıca, ulaşım sistemi ve ekonomik yapı üzerinde çalışır, haritaları ve istatistiksel verileri değerlendirir.

Çalışma Alanları

Coğrafya programı mezunları, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans eğitimini tamamladıkları taktirde ortaöğretim kurumlarında veya dershanelerde coğrafya, ilköğretim okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak görev alabilirler Bunun dışında, yüksek lisans öğrenimi yapanlar, Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, Harita Genel Müdürlüğü, MTA, Elektrik İşleri Etüd , DSİ, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi kuruluşlarda ve çeşitli bakanlıklarda
 
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Programın Amacı

Çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri programında işçi-işveren ilişkileri, sosyal güvenlik, endüstriyel demokrasi, servet ve gelir politikası, uluslararası planda sosyal politika konularında eğitim yapılır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Üniversitelerin bu programında hukuk, ekonomi, maliye, işletmecilik ve yönetim bilimlerine ilişkin derslerle matematik, sosyal düşünceler ve sosyal politika tarihi, sosyal politika, çalışma ekonomisi, sendikacılık, sosyal güvenlik, endüstriyel demokrasi, gelir ve servet dağılımı, ücretler, kentleşme ve konut politikası, Türkiye ekonomisi ve sosyal yapısı, kooperatifçilik, çalışma sosyolojisi ve psikolojisi, istatistik gibi dersler okutulur.

Gereken Nitelikler

Bu alanda öğrenim yapmak isteyenlerin ekonomi ve sosyolojiye karşı ilgili, üstün akademik yeteneğe ve ikna gücüne sahip ve insanlarla iyi ilişkiler kurabilen kimseler beklenir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri progr***** bitirenler “Çalışma Ekonomisti” unvanı ile iş piyasası, sosyal sigorta, iş mevzuatı, toplu sözleşme ve sendikacılık konularında araştırma ve incelemeler yaparak, öneriler geliştirirler. Çalışma ekonomistleri ayrıca, devletin genel sosyal politikası ile sosyal güvenlik ve endüstri ilişkileri politikasının planlanma, düzenlenme ve geliştirilmesinde; ilgili bakanlık ve kamu kuruluşlarında, sosyal işlerin düzenlenme ve yürütülmesinde; kamu iktisadi teşebbüsleri ve özel sektör işletmelerinin çalışma, işçi-işveren ilişkileri ile diğer sosyal işlerinin düzenlenmesi ve yönetiminde de etkili bir rol oynarlar.

Çalışma Alanları

Bu alanda öğrenim görenler, DPT’de, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının yurtdışı ve yurtiçi ünitelerinde, SSK, Bağkur, T.C. Emekli Sandığı gibi sosyal güvenlik kurumlarında, müfettiş veya uzman olarak kamu iktisadi teşebbüsleri ve özel işletmelerin endüstriyel ilişkiler ve sosyal işler bölümlerinin yöneticilik ve danışmanlık hizmetlerinde çalışabilirler. Çalışma ekonomistlerinin önemli bir çalışma alanı ise sendikalarda danışmanlıktır. Çalışma ekonomistleri ayrıca kamu yönetimi, iktisat ve işletme bölümleri mezunlarının çalışabilecekleri öteki alanlarda da görev alabilirler. Özel sektörde ilerleme kişisel yeteneğe ve yabancı dil bilmeye bağlıdır.
 
Deri Mühendisliği

Programın Amacı

Deri mühendisliği progr*****n amacı, derinin işlenmesi ile ilgili teknolojiyi geliştirme alanında çalışacak insan gücünü yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Deri mühendisliği programında, fizik, kimya, biyoloji ve ekonomi gibi temel derslerin yanı sıra deri mikrobiyolojisi, lif bitkileri, hayvansal lifler, kürk hayvanları yetiştirilmesi, büyük baş hayvan derilerinin işlenmesi, atık su arıtma teknolojisi, proje hazırlama tekniği gibi dersler okutulur ve uygulama yaptırılır.

Gereken Nitelikler

Deri mühendisliği alanında eğitim görmek isteyenlerin temel bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı, inceleme ve araştırmaya meraklı yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Deri mühendisliği progr***** bitirenlere “Deri Mühendisi” unvanı verilir.

Deri mühendisi tarımsal bir ürün olan derinin, ham madde durumundan işlenmiş deri haline gelinceye kadar geçirdiği işlemleri ve ürünün satışını planlar; başta deri olmak üzere yün, pamuk ve sentetik liflerin değerlendirilmesine yönelik teknolojilerin geliştirilmesi için araştırmalar yapar.

Çalışma Alanları

Deri mühendisliği alanında yetişenler özel sektöre ait deri işletmelerinde çalışabilirler, olanakları olanlar kendi işletmelerini kurabilirler
 
Diş Hekimliği

Programın Amacı

Diş hekimliği programı, ağız boşluğunun ve diş sağlığının korunması, diş ve diş etleri hastalıklarının tedavisi, diş ve çene ameliyatları ile takma diş yapımı konularında çalışacak diş hekimlerini yetiştirir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Diş hekimliği progr*****n ilk iki yılında genellikle biyoloji, kimya, fizik, matematik gibi temel bilim dersleri verilir. Daha sonraki yıllarda okutulan lisans programına özgü dersler ise genellikle bu temel derslerle dolaylı olarak ilgilidir. Diş hekimliği fakültelerinin son üç yılında dersler çoğunlukla uygulamalı olarak yapılır.

Gereken Nitelikler

Diş hekimliği programına girebilmek için üstün bir akademik yeteneğin yanı sıra fen derslerinde başarılı olmak gerekir. Diş hekimliği eğitiminin uygulamalı kısmı, el ve parmak becerisi, uzay ilişkileri yeteneği ve estetik görüş gerektirmektedir.

Bir diş hekimi hastaları ile iyi ilişki kurabilmeli, onların güvenini kazanabilmelidir. Bunun için diş hekimi olmayı düşünen bir kimsenin hoşgörülü, güler yüzlü olması ve insanlara içten ilgi duyması gerekir. Ayrıca bir diş hekiminin uzun süre ayakta çalışabilmesi için bedence güçlü olması beklenir.

Diş hekimliği eğitimi oldukça masraflı bir eğitimdir. Öğrenciler uygulamalarda kullanacakları alet ve gereçleri kendileri sağlamak durumundadırlar ve bu da oldukça ağır bir mali yük getirmektedir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Diş hekimliği progr*****n ilk iki yılını başarı ile tamamlayan öğrenciye "Temel Diş Hekimliği Bilimlerinde Ön lisans Diploması", beş yıllık diş hekimliği fakültesini bitiren öğrenciye ise "Diş Hekimliği Yüksek Lisans Diploması" ve "Diş Hekimi" unvanı verilir.

Diş hekimi kliniğe gelen hastanın şikayetlerini dinler, hastayı muayene eder, gereğinde rahatsızlık veren bölgenin filmini çeker ve sağlıksız dişi saptar; dişin durumuna göre gereken tedaviyi yapar, takma diş yapmak için ağız boşluğunun ölçüsünü alır, takma dişi yapar veya yaptırır, yapılan dişi ağız boşluğuna yerleştirir, çarpık ve eğri dişleri düzeltmek için dişler üzerine ve çenelere bant, tel vb. düzenekler koyar, diş etleri hastalıklarını ilaç ya da ameliyatla tedavi eder. Diş hekimleri günümüzde, yukarıda saydığımız işlerin herhangi birinde uzmanlaşmaktadırlar.

Çalışma Alanları

Diş hekimleri, serbest çalışabilecekleri gibi bir devlet kuruluşunda da görev alabilirler. Muayenehane açacak bir diş hekiminin önce Türk Tabipler Odasına başvurması, Sağlık Bakanlığından muayenehane açma izni alması ve durumu Maliye Bakanlığına bildirmesi gerekir.

Resmi ve özel hastanelerde veya dispanserlerde çalışmak isteyen diş hekimleri ilgili kurumlara başvurur ve açık yerlere tayin edilirler. Diş hekimleri Türk Tabipler Odasına üye olmak zorundadırlar. Diş hekimlerinin bir kısmı da uzmanlık eğitimi görüp üniversitelerde görev almaktadırlar.

Serbest çalışmak isteyen bir diş hekiminin muayenehane açacak, alet ve malzeme alacak kadar sermayesi olmalıdır.

Diş hekimliği progr***** bitirenler, öğretmenlik meslek bilgisi edinmiş olmak koşulu ile Diş Protez alanı ile ilgili meslek derslerine öğretmen olarak atanabilmektedirler
 
Ekonometri

Programın Amacı

Ekonometri programı iktisat kanunlarının niceliksel (sayısal) olarak ortaya konması ve çeşitli iktisat sorunlarının niceliksel olarak incelenmesi, uygun kararların alınması gibi konularda eğitim yapar.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Ekonometri programında eğitim süresi 4 yıldır. Bu programda okutulan derslerde daha çok iktisadi konulara, uygulamalı olarak da matematik, istatistik, yöneylem ve bilgisayar konularına ağırlık verilir.

Gereken Nitelikler

Ekonometri programına girmek isteyenlerin her şeyden önce sayısal düşünme yeteneği yüksek, sayılarla uğraşmaktan sıkılmayan, sosyal olaylara ilgili ve disiplinli çalışmaya alışkın kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Ekonometri bölümünü bitiren kimseler "Ekonometrist" unvanı ile görev yaparlar.

Ekonometristler, lisans öğrenimi boyunca iktisat öğrencilerinin aldıkları önemli temel ve uygulamalı iktisat derslerinin çoğunu aldıkları için iktisat mezunlarının çalışabileceği tüm alanlarda çalışabilir ve aynı veya benzer işleri yapabilirler. Buna ek olarak aldıkları dersler daha çok sayısal bilgilere dayalı olduğu için çalıştıkları kamu veya özel sektör kuruluşlarının araştırma birimlerinde mikro ve makro iktisat, uluslararası iktisat ve yöneylem alanlarında uygulamaya dönük araştırmalar yapabilirler.

Çalışma Alanları

Bu bölümü bitirenler iktisat, yönetim ve işletme mezunlarının çalışabileceği tüm alanlarda çalışabilirler; ancak daha çok bu alanların uygulama birimlerinde görev alırlar.
 
Büro Yönetimi Öğretmenliği

Programın Amacı

Büro yönetimi öğretmenliği progr*****n amacı, ortaöğretim okullarında büro yönetimi öğretmenliği konusunda eğitim yapacak öğretmenleri yetiştirmektir.



Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Büro yönetimi öğretmenliği programında genel işletme, genel ekonomi, genel muhasebe, büro makineleri, organizasyon ve yönetim, güzel konuşma ve yazma, haberleşme ve iş yazışmaları, protokol-iletişim alan dersleri okutulur.

Ayrıca program boyunca, eğitim psikolojisi, genel öğretim metotları, özel öğretim metotları, ölçme- değerlendirme ve rehberlik gibi öğretmenlik meslek bilgisi dersleri de verilir.



Gereken Nitelikler

Büro yönetimi öğretmeni olmak isteyenlerin sözlü ifade yeteneğine sahip, ayrıntıya dikkat eden, kimseler olmaları gerekir.

Düşüncelerini başkalarına etkili bir biçimde aktarabilme, başkaları ile iyi iletişim kurabilme, iyi bir öğrenme ortamı sağlayabilme, kendini ve çevresindekileri geliştirme çabasında olma da büro yönetimi öğretmenlerinde aranan özelliklerdir



Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Büro yönetimi öğretmenliği progr***** bitirenlere “Büro Yönetimi Öğretmeni” unvanı verilir.

Büro yönetimi öğretmeni görev yaptığı okulda öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır. Bunun için uygun öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir ve başarıyı artırıcı önlemler alır, mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim programlarına yansıtılmasına çalışır.



Çalışma Alanları

Büro yönetimi öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı liselerde öğretmen olarak çalışma olanağına sahiptirler.
 
Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı

Programın Amacı

Çağdaş Yunan dili ve edebiyatı programında günümüz Yunancası ve Yunan edebiyatı konusunda eğitim yapılmaktadır



Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Çağdaş Yunan dili ve edebiyatı programında Yunanca’nın yapısı, gramer özellikleri, kelimelerin kökeni ve diğer dillerle ilişkileri ile Yunan edebiyatı ürünlerinin üslup ve tema özellikleri konusunda dersler verilir.



Gereken Nitelikler

Çağdaş Yunan dili ve edebiyatı programında başarılı olabilmek için genel akademik yeteneğin yanı sıra sözel yeteneğe, güçlü bir belleğe sahip ve yabancı dil öğrenmeye hevesli ve edebiyata ilgili olmak gereklidir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Çağdaş Yunan dili ve edebiyatı programından mezun olanlara “Filolog” unvanı verilmektedir. Ancak mezunlar mütercim/ tercüman olarak görev yapabilirler (Bu konuda ayrıntılı bilgi için Mütercim -Tercümanlık programına bakınız. )



Çalışma Alanları

Çağdaş Yunan dili ve edebiyatı progr***** bitirenler Yunan elçiliğinde, Yunanistan ile ticari ve kültürel ilişki içinde olan kuruluşlarda görev alabilirler. Ancak çağımızda uluslar arası iletişim genellikle İngilizce ile yürütüldüğünden, bunun dışındaki dillere pek gereksinim duyulmamaktadır
 
Çevre Mühendisliği

Programın Amacı

Çevre mühendisliği programı, hava, su, toprak gibi doğal kaynakların en iyi biçimde kullanılması, bunların kirlenmesine neden olan etkenlerin kaynaklarında kontrolü ve yok edilmesi, kirlenmenin yol açtığı estetik ve ekonomik kayıpların önlenerek insan sağlığına ve refahına uygun çevre koşullarının yaratılması konularında eğitim yapar.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Çevre mühendisliği progr*****n ilk yılında matematik, fizik, kimya, biyoloji gibi temel dersler okutulur. Daha sonraki yıllarda, çağdaş çevre mühendisliğinin gerektirdiği mesleki bilgi ve beceriyi kazandıracak dersler verilir. Bunlar arasında ikinci yıldan başlayarak, çevre kimyası, çevre mikrobiyolojisi ve kimyasal mikrobiyoloji; bilgisayar kullanımı; hidrolik; hava, su ve toprak kaynaklarının geliştirilmesi, en iyi biçimde kullanılması, kirliliğin kontrolü ve önlenmesi; katı, sıvı ve gaz atıkların, gerek alışılagelmiş gerekse ileri düzeyde teknikler kullanarak, çevreye zararsız hale getirilmelerine yönelik sistemlerin projelendirilmeleri gibi dersler ve uygulama çalışmaları bulunmaktadır. Bölümlerde ayrıca yaz stajları ve uygulama dersleri zorunludur.

Gereken Nitelikler

Çevre mühendisliği programına girmek isteyenlerin yaratıcı, araştırıcı, azimli, üstün bir genel akademik yeteneğe sahip; matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi fen dersleri yanında ekonomi, sosyoloji gibi sosyal alanlara da ilgili ve bu alanlarda başarılı, daha iyi ve sağlıklı bir çevre yaratabilmek için mücadele verecek kişiler olması gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Çevre mühendisliğinden mezun olanlara “Çevre Mühendisi” unvanı verilir.

Çevre mühendisi çevrede yapılan tüm üretim ve tüketim faaliyetlerinin insan sağlığına, refahına ve doğal dengeye zarar vermeyecek biçimde ayarlanması için gereken önlemleri araştırır; su, toprak ve hava ortamlarında kalite kontrolleri yapar; fabrika atıklarının insan sağlığına zararlı hale gelmeye başladığı miktarı saptar; yerleşim merkezlerinde kanalizasyon, su şebekesi gibi sistemlerin insan sağlığına en uygun biçimde yapılıp işletilmesi için gerekli önlemlerin alınmasına çalışır.

Çevre konuları çok yönlü olduklarından, çevre mühendisleri başta inşaat ve kimya olmak üzere, yerine göre, tüm diğer mühendislerle; şehir ve bölge plancılarıyla; mimarlarla; biyolog, kimyager ve fizikçi gibi fen bilimcilerle; sosyolog, psikolog gibi sosyal bilimcilerle; ekonomistlerle; işletmecilerle çalışma ve işbirliği yapma durumundadırlar. Çalışma ekibinde anlaşma ve uyum olduğu, alınan kararlar uygulamaya yansıdığı sürece kişi bu alandaki çalışmalarından doyum sağlayabilir.

Çalışma Alanları

Çevre mühendisliği çağımızın sorunu olan çevre kirlenmesini önlemeyi hedef aldığı ve doğrudan insan sağlığını ve refahını korumayı amaçladığı için, önümüzdeki yıllarda daha da önem kazanacaktır.

Çevre mühendislerinin çoğu planlamacı olarak Bayındırlık ve İskân, Kültür, Ulaştırma, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, DSİ, İller Bankası, belediyeler, Tarım, Orman ve Köy İşleri Bakanlıkları gibi kamu kuruluşlarında görev alabilirler. Sağlık Bakanlığı Merkez ve İl teşkilatlarında ve Başbakanlığa bağlı olan Çevre Genel Müdürlüğünde çevre mühendislerine büyük gereksinim duyulmaktadır. Özel çalışanlar yukarıda belirtilen kamu kurumları, Belediyeler ya da kişi ve firmaların araştırma ve planlama işlerini yapabilmekte, İller Bankası ve Belediyelerce ihaleye çıkarılan şehir imar planlarını hazırlamaktadırlar. Ayrıca uzmanlaştıkları konulara göre ulaşım, tarihsel çevre, doğal çevre ve turizm planlaması konularında çeşitli iş alanları bulunmaktadır
 
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

Programın Amacı

Çocuk gelişimi ve eğitimi progr*****n amacı, genellikle hastanelerde, kreşlerde ve bakımevlerinde bulunan çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve toplumsal yönden gelişmeleri, çocuklara ilişkin çeşitli sorunların çözümü için ana-babaların eğitimi, hastanede tedavi edilen çocukların eğitim sorunlarının çözümü için gerekli programların hazırlanıp uygulanması gibi konularında eğitim yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Çocuk gelişimi ve eğitimi programında fizik, kimya, biyoloji, matematik, sosyoloji, psikoloji gibi temel nitelikte dersler verilmektedir. Eğitim ilerledikçe uzmanlık dersleri ağırlık kazanmakta olup çocuk sağlığı ve hastalıkları, özel eğitim, aile ilişkileri, eğitim felsefesi ve çocuk ruh sağlığı gibi dersler verilmektedir. Ayrıca uygulamalı derslerle ve yuva-anaokulu pratiği gibi staj programlarıyla öğrencilere deneyim kazandırılmaktadır.

Gereken Nitelikler

Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında çalışmak isteyen bir kimsenin, normalin üzerinde bir genel akademik yeteneğe sahip, yaratıcı bir kimse olması gerekir. Ayrıca, çocukları seven, onlarla beraber olmaktan bıkmayan, ana-babalarla ve diğer meslektaşları ile iyi iletişim kurabilen, sabırlı, hoşgörülü, kısaca insan ilişkilerinde başarılı bir kimse olması beklenir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü mezunları "Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi" unvanı ile görev almaktadırlar.

Çocuk gelişimi ve eğitimcisi genellikle kreşlerde ve bakımevlerinde bulunan çocukların bedensel, zihinsel, duygusal ve toplumsal yönden gelişmeleri için eğitim programları hazırlar; bu programları bizzat uygular ya da uygulayıcıları denetler, ana-babalara çocuklarına ilişkin çeşitli sorunlarında yol gösterir; çocuk hastanelerinde tedaviye alınan çocukların hastaneye uyum ve hastanede kaldıkları sürece eğitim sorunları ile ilgilenir, bunun için gerekli programları hazırlar, uygulanmasını sağlar.

Ayrıca özel eğitim gerektiren çocukların bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyici eğitim programları hazırlama, uygulama ve ailelere yönelik rehberlik çalışmaları düzenleme de çocuk eğitimcisinin görevleri arasındadır.

Çalışma Alanları

Çocuk gelişimi ve eğitimi programı mezunu, Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere, çeşitli kurum ve kuruluşların yuva ve kreşlerinde çocuk gelişimi elemanı; hastanelerde yatan çocukların eğitim ve eğlence etkinliklerini sağlayacak yardımcı hastane elemanı; çocuk hastanesi ve ana-çocuk sağlığı merkezlerinde sağlam çocuğun fiziki ve ruhsal gelişiminin incelenmesinde danışman; televizyon ve radyo çocuk programları yapımcısı; çocuk kitapları ve benzeri materyal hazırlamada kitle haberleşme danışmanı olarak çalışabilirler, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans progr***** da tamamlamış olmak koşulu ile, meslek liselerine, okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi alanındaki dersleri okutmak üzere, öğretmen olarak atanabilirler

Ülkemizde okul öncesi çocuğun eğitim sorununa önem verildikçe, birçok kurum, çalışan annelere kreş ve yuva açtıkça, çocuk gelişimi ve eğitimi uzmanlarına giderek artan bir gereksinme duyulacaktır
 
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi

Programın Amacı

Denizcilik işletmeleri yönetimi progr*****n amacı, deniz taşımacılığının işletme ve yönetimi alanında çalışacak insan gücünü yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Denizcilik işletmeleri yönetimi programında eğitim süresi 4 yıldır. Bu programda matematik, istatistik, hukuk, ekonomi, deniz ticaret hukuku, muhasebe, bilgisayar vb. dersler okutulur.

Gereken Nitelikler

Denizcilik işletmeleri yönetimi alanında çalışmak isteyenlerin sosyal bilimlere, özellikle ekonomi ve işletme konularına ilgi duyması ve bu alanda başarılı, bir yabancı dil öğrenmeye hevesli ve yetenekli, başkalarını ikna edebilen, girişimci, yaratıcı, açık havada çalışmaktan ve uzun süre deniz yolculuklarından hoşlanan bir kimse olması gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Deniz işletmeleri yönetimi progr***** bitirenlere "Denizcilik İşletmecisi" unvanı verilmektedir.

Denizcilik işletmecisi çalıştığı işletmede para, malzeme ve insan gücünün en verimli şekilde kullanılması ve gemilerin kârlı bir biçimde çalıştırılması için yönetim planı düzenler; çalışmaları denetler, gemilerin yük ve yolcularını tam kapasite ile çalışacak şekilde artırmak için önlemler alır; çalıştığı işletmeye bağlı olan veya olmayan gemi, yük, yolcu hareketlerinin bağlantı ve organizasyonunu sağlar.

Çalışma Alanları

Denizcilik işletmecisi, Ulaştırma Bakanlığı’na veya özel deniz taşıma şirketlerine bağlı gemilerde ve limanlarda çalışabilir.
 
Eczacılık

Programın Amacı

Eczacılık progr*****n amacı, sentetik, yarı sentetik veya biyolojik kökenli ilaç hammaddelerinin elde edilmesi, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin incelenmesi, değerlendirilmesi, kaliteli ilaç üretimi ve ilaçların saklanması, kullanılması gibi konularda eğitim yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Eczacılık programında, başta kimya olmak üzere fizik, matematik ve biyoloji dersleri verilir. İlaç hammadde ve şekillerinin üretim tekniklerine ve kullanışlarına ilişkin lisans dersleri ise genellikle son iki yılda toplanmıştır.

Eczacılık fakültelerinde dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülür. Öğrenciler uygulama derslerini fakülte laboratuarlarında sürdürmekte ve eğitim süresi boyunca değişik yıllara dağılmış olarak eczane, hastane ve endüstride staj yapmaktadırlar.

Gereken Nitelikler

Eczacılık programına girebilmek ve bu fakültede başarılı olabilmek için normalin üstünde akademik yeteneğe ve bilimsel meraka sahip olmak, fen bilimlerine ve özellikle kimyaya ilgi duymak gerekir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Eczacılık progr***** bitirenlere "Eczacı" unvanı verilir. Eczacı, sağlık hizmetleri grubundan bir meslek adamı, aynı zamanda bir ticaret adamıdır. Serbest eczacı olarak ilaç alıp satmak bir ticaret işidir. Ancak halka ve sağlık memurlarına ilaçların kaliteleri, nitelikleri hakkında bilgi verme ve tavsiyelerde bulunma işleri dolayısıyla eczacılık bir sağlık mesleğidir.

Eczacılar reçetelerde doktorlarca istenen hazır ilaçları müşteriye satar, hazırlanması gerekli ilaçları hazırlar, reçetesiz satılan ilaçlar konusunda müşterileri uyarır.

Eczacılar çalışmalarını laboratuar, eczane gibi ilaç kokularının yaygın olduğu kapalı yerlerde yürütme durumundadırlar. Bu nedenle eczacı olmak isteyen bir kimsenin bu çalışma ort***** dikkate alması yararlı olur.

Bir eczacının ekonomi ve alım satım işlerine de ilgi duyması, çalışmalarında çok dikkatli ve titiz davranması, sorumluluk bilinci ile hareket etmesi gerekmektedir.

Çalışma Alanları

Eczacıların çoğunluğu kendilerine veya başkalarına ait eczanelerde, bir kısmı ise hastanelerin eczanelerinde sorumlu eczacı olarak, bazıları laboratuarlarda, ilaç endüstrisinde araştırmacı veya ilaç tanıtıcısı olarak çalışırlar, küçük bir kısmı ise eğitim ile uğraşırlar.

Eczacılık fakültesi mezunlarının kamu kuruluşlarında iş bulma olanağı son yıllarda çok azalmış görünmektedir. Serbest eczacı olmak isteyenler için de eczane açacakları bölge ya da şehir önem kazanmaktadır. Büyük kentlerde ihtiyaçtan fazla eczane vardır
 
Elektrik Mühendisliği

Programın Amacı

Elektrik mühendisliği progr*****n amacı, kuvvetli akımlarla çalışan alet ve sistemlerin yapımı, geliştirilmesi, elektrik üretimi, iletimi, dağıtımı ve sistemin bakımıyla ilgili eğitim yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Bu programda matematik ve fizik, istatistik gibi bilim dalları ile ilgili derslerden başka, elektromanyetik alan teorisi, devre ve sistem analizi, enerji iletim hatları, elektrik enerji üretimi, elektriksel mekanik, güç elektriğinin endüstride uygulanması, elektrik tesislerinde güvenlik gibi dersler kuramsal ve uygulamalı olarak okutulmaktadır. Yaz aylarında staj yaptırılır.

Gereken Nitelikler

Elektrik mühendisliği alanında çalışmak isteyenlerin üstün akademik yeteneğe sahip, matematik, fizik, kimya ve ekonomiye ilgili ve bu konularda başarılı, dikkatli ve sorumluluk sahibi kimseler olmaları gereklidir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Elektrik mühendisliği progr***** bitirenlere “Elektrik Mühendisi “ unvanı verilir.

Elektrik mühendisi üretme, iletme ve dağıtmayla ilgili sistemlerin, projelerin yapılması, geliştirilmesi, kullanılması ve denetimi, enerji üretiminden mikroelektronik eleman, elektronik devre düzen ve sistemlerin tasarlanması, geliştirilmesi ve üretimiyle ilgili işleri planlar ve yürütülmesini sağlar.

Çalışma Alanları

Elektrik mühendislerinin büyük bir kısmı, başta Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı olmak üzere PTT, TRT, Türk Telekom gibi kamu kuruluşlarında, bir kısmı özel sektörde ya da serbest çalışmaktadırlar. Ülkemizin elektrik mühendislerine gereksinmesi vardır. Elektrik mühendisleri, öğretmenlik meslek bilgisi kazandıran ek bir eğitim görmüş olmak koşulu ile, meslek liselerinde, elektrik alanı ile ilgili dersleri okutmak üzere, öğretmen olarak atanabilirler.
 
Elektronik Mühendisliği

Programın Amacı

Elektronik mühendisliği progr*****n amacı zayıf (elektronik) akımlarla çalışan alet ve sistemlerin yapımı, geliştirilmesi, elektrik üretimi, iletimi, dağıtımı ve sistemin bakımıyla ilgili konularda eğitim yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Bu programda matematik ve fizik temel bilim dalları tabanı üzerinde elektronik, elektromanyetik dalga teorisi gibi haberleşme sistemlerine ilişkin dersler kuramsal ve uygulamalı olarak okutulmaktadır. Yaz aylarında staj yaptırılır.

Gereken Nitelikler

Elektronik alanında çalışmak isteyenlerin üstün akademik yeteneğe sahip, matematik, fizik, kimya ve ekonomiye ilgili ve bu konularda başarılı, dikkatli ve yaratıcı kimseler olmaları gereklidir.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

Elektronik mühendisliği progr***** bitirenlere “Elektronik Mühendisi” unvanı verilir.

Elektronik mühendisi radar, radyo, televizyon, bilgisayar gibi, zayıf akımla çalışan alet ve cihazların tasarımı, üretimi, kullanımı ve geliştirilmesi ile ilgili işlerin yürütülmesini sağlar.

Çalışma Alanları

Elektronik mühendislerinin büyük bir kısmı PTT, TRT, Türk Telekom, THY gibi kamu kuruluşlarında, bir kısmı özel sektörde ya da serbest çalışmaktadırlar. Ülkemizin elektronik mühendislerine gereksinmesi vardır.

Elektronik mühendisleri, meslek liselerinde telekomünikasyon , endüstriyel elektronik, tıp elektroniği gibi elektronik ile ilgili derslere öğretmen olarak atanabilirler. Yalnız bunun için öğretmenlik meslek bilgisi kazandıran ek bir eğitim görmüş olmaları gerekir
 
Geri
Üst